Annons
Annons

Re: Takräcke

12
Köpte mina Thule på KIA i Gbg, orkade inte leta runt och behövde dem akut så nätbeställning var inte att tänka på. Tror de gick på 1900 om jag inte minns fel, lite överprissatt men som sagt ett akut behov. Grymt snabb montering, har dessutom kapat dem ett par cm så de får plats under golvet därbak, ovanpå reservhjulet, så att man alltid har dem med sig. Det lägger en extra minut till monteringen eftersom fästena får träs av själva lasthållarna men det kan det vara värt.

Takräcke

14
1200:- låter som ett bra pris, dom jag sett har kostat mellan 1600-2000:-, vilket fabrikat är det på dom? Smart att kunna ha med dom hela tiden i bilen om man kapar några cm.

Re: Takräcke

16
Hej! Jag är också sugen på att hitta takräcke, men har svårt att hitta mån som faller i smaken! Kan inte nu underbara som redan skaffat räcke lägga ut bild på era så man får se lite olika varianter!

Jag skulle gärna vilja hitta sånna som är låga, ligger nära takets, :thumbup:

Mvh
2012 Sportage 1,7 Crdi EX Komfort

Re: Takräcke

17
Fördelen med Kias egna är att de har metallpinnar som sticker in i hål på insidan av era rails. Detta gör att räckena absolut inte kan glida bak/fram. Nackdelen är att det bara finns ett hål borrat fram och två olika bak. Så man kan inte sätta räckena exakt var man vill...men på de flesta bilar finns det ändå direktiv var räckena skall sitta.
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-

Takräcke

18
Bild
Köpte mitt Thule Wingbar kit hos Windahls nyligen. Behövde nya räcken så kan man väl lika gärna skaffa några som håller gärna inte låter så mycket...
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"