Annons
Annons

Re: Bränsleförbrukning

74
Tog en liten bilsemester nu i sommar med bilen.
Så jag packade in Sambo, 2 barn och svärfar + packning och styrde mot Lubeck.
Körde från GBG till Lubeck via danmark( färjan i helsingborg).

Resan ner : förbrukning 0,757, Tankade på OK hemma.
Resan hem : Förbrukning 0,702 Tankade på Citty i Tyskland.

Hade farthållare på : Sverige/Danmark satt på 140, Tyskland blev det frifart och låg runt 160.

Skumma var att på hemresan så va packningen bra mycket tyngre ( fick med oss 15 lock öl och en del sprit)
Vit Sportage 1,7 CRDi 2012

Re: Bränsleförbrukning

75
precis gjort en liten sväng med min sportage 185 hk crdi som rullat ca 2000 mil körde ca 80 mil från södra skåne till norra delarna av uppland och med en del stadskörning och ingen tung högerfot på motorvägarna så landade jag på en förbrukning på 0,52 och det är jag extremt nöjd med =)

Re: Bränsleförbrukning

76
Sportage 1,7 diesel som gått 740 mil varav en hel del mil med husvagn. Snitt sen bilen var ny=0,75 lit/mil. Utan husvagn snittar den 0,65 och med husvagn i lugnt tempo vill den ha 0,85 och med husvagn och högt tempo runt litern.
(Lugnt tempo = aldrig över 90)
Sportage 1,7 crdi 2015 SE
Drar på somrarna runt på en Knaus Sport 420 QD Husvagn på 1200 kg

Re: Bränsleförbrukning

77
lalle skrev:precis gjort en liten sväng med min sportage 185 hk crdi som rullat ca 2000 mil körde ca 80 mil från södra skåne till norra delarna av uppland och med en del stadskörning och ingen tung högerfot på motorvägarna så landade jag på en förbrukning på 0,52 och det är jag extremt nöjd med =)
Förstår att du e nöjd..Körde du med Eco-knappen intryckt ?
Sportage executive

Re: Bränsleförbrukning

78
Soda skrev:
lalle skrev:precis gjort en liten sväng med min sportage 185 hk crdi som rullat ca 2000 mil körde ca 80 mil från södra skåne till norra delarna av uppland och med en del stadskörning och ingen tung högerfot på motorvägarna så landade jag på en förbrukning på 0,52 och det är jag extremt nöjd med =)
Förstår att du e nöjd..Körde du med Eco-knappen intryckt ?

jag har manuell låda så har ingen sådan knapp =)

Re: Bränsleförbrukning

80
Hyundai skrev:Info om min bils förbrukning:
Blandat körning (stad, landsväg och motorväg)

Efter hittills 570 sköna avverkade mil. Mätt vid pumpen: 0,8 l/milen

:thumbup:
Uppdatering på förbrukningen.
Miltal: 1460
Lägsta värdet: 0,613 l/mil
Högsta värdet: 0,874 l/mil
Genomsnitt på alla tankningar mätt vid pumpen: 0,777 l/mil
:thumbup:

Återgå till "Förbrukning och drivmedel"