Annons
Annons

Re: Blev en Ceed premium när v70 såldes..

14
Den skall nog inte sitta i när jag gör service mm.. Dom är nog inte sugna på att lämna garanti om den sitter i..
Mvh Magnus
Kia Ceed 1.6 CRDi SW Premium Edition 2012
Vw Polo -01 1,4 Bensin.
Sysselsättning: Glasmästare, Lägger solfilm. Fixar hemma med hus mm.
Intressen: Bilar, foto, datorer, hemmafixare, Motorsport, formel1,

15
Jo, det förstår jag, men kan de märka på något sätt att man har kört med "trim" eller är det helt ofarlig, så länge man besiktigar och servar med originalboxen?

Vad händer exempelvis om man krockar och bilen bärgas till verkstad och trimmet sitter där? Syns det tydligt att det är bytt eller måste man leta för att hitta det?
Kör: Kia Ceed GT+, Kia Soul
Körde: Kia Optima Executive

Blev en Ceed premium när v70 såldes..

16
När dem felsöker som dem nästan alltid gör först med dator så kan dem se det även om den är borta.

Om man inte bryr sig så mycket om pengar så tycker jag man ska göra det.
Men de flesta som köper Kia köper den mest för pengarna väll?

4 år mindre garanti, sämre andrahandsvärde plus att man lär ju få betala felet som är när bilen är inlämnad och dem ser man kört med trim.:)
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.

18
Igår monterade jag elen för dragkroken, och sätter nog dit själva draget idag..

Monterade även en "anti låg volts begränsare" ;) på eluttaget bak, verkar som om det är konstant ström där så det kan ju vara bra ifall man har något inkopplat där när man inte är i bilen.
Mvh Magnus
Kia Ceed 1.6 CRDi SW Premium Edition 2012
Vw Polo -01 1,4 Bensin.
Sysselsättning: Glasmästare, Lägger solfilm. Fixar hemma med hus mm.
Intressen: Bilar, foto, datorer, hemmafixare, Motorsport, formel1,

19
Du får gärna skriva upp vad det är för typ av lampor i bilen och om du orkar, hur man byter interiörbelysningen. Har varit sugen en tid på att byta, men är rädd att bryta sönder något... :)
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]