martin.r skrev:
Hej!
Är det någon som haft problem med känslig klädsel?
Bilen är en Ceed -12.
Problemet är att trådarna i den grå delen sticker ut ur stolen samt att "insteget" vid låret är otroligt luddig...
Kia tycker att jag skall använda en "nopper-borttagare". Bilen har dessutom gått 500mil när problemet uttäcktes.
Vi köpte tre helt nya ceed, och problemen har hopat sig... tröttsamt!
"...köpte tre helt nya..." låter ju som firmabilar? Ceed är väl kanske inte en idealisk firmabil just därför att de alltid hanteras mer ovarsamt än av en som köper för egna pengar och planerar att behålla den i antingen 6,5 år eller tills skroten får den om 10-15 år.
Jag kan lugnt tilläga att det är privata bilar som används som vilken bil som helst. Eller är det problem om tre hushåll inom samma familj köper samma typ av bil? Tråkig kommentar.
Jag kan också tillägga att jag är noggrann med vår nya bil, och även de två andra.
/Martin
Annons
Re: dålig klädsel
12Har reagerat på att det svarta på yttersidan stolsittsarna börjar se ut som urtvättade jeans,
Dessutom är det rynkor på insidan ser det ut som.
Bilen har bara gått ca 2000mil modell2010
Vi sköter den pedantiskt.
Dessutom är det rynkor på insidan ser det ut som.
Bilen har bara gått ca 2000mil modell2010
Vi sköter den pedantiskt.
13tydligen ojämn kvalite ,min ceed sw uttagen maj 2010 3000. mil ,har granskat säterna extra noga,dom ser fortfarande ut som helt nya,verkar vara tillverkade av bra material,helt toppennöjd.
14martin.r skrev:martin.r skrev:
Hej!
Är det någon som haft problem med känslig klädsel?
Bilen är en Ceed -12.
Problemet är att trådarna i den grå delen sticker ut ur stolen samt att "insteget" vid låret är otroligt luddig...
Kia tycker att jag skall använda en "nopper-borttagare". Bilen har dessutom gått 500mil när problemet uttäcktes.
Vi köpte tre helt nya ceed, och problemen har hopat sig... tröttsamt!
"...köpte tre helt nya..." låter ju som firmabilar? Ceed är väl kanske inte en idealisk firmabil just därför att de alltid hanteras mer ovarsamt än av en som köper för egna pengar och planerar att behålla den i antingen 6,5 år eller tills skroten får den om 10-15 år.
Jag kan lugnt tilläga att det är privata bilar som används som vilken bil som helst. Eller är det problem om tre hushåll inom samma familj köper samma typ av bil? Tråkig kommentar.
Jag kan också tillägga att jag är noggrann med vår nya bil, och även de två andra.
/Martin
Jag begriper inte riktigt vari det tråkiga i kommentaren ligger? Jag bara konstaterar att Cee'd precis som Opel, precis om Fiat knappast lämpar sig som firmabilar just därför att firmabilar hanteras sämre än privatbilar.
Att era bilar är privatbilar men ändå trots varsamt användande visar såna problem är ju tråkigt.
Jag har kört min nu i ca 700 mil och har inte märkt några problem. Jag försöker verkligen vara varsam eftersom den Opeln jag hade innan hade så otrligt dålig klädsel. Men jag vet inte om det är orsaken till att jag inte ser några problem, det kan ju vara skillnader i kvalitet mellan olika bilar tillverkade vid olika tillfällen.