Annons

Spotify och iphone kabel fungerar inte.

1
Hejsan. Vill bara kolla med er andra om ni har samma problem. Jag kan alltså inte ha spotify igång och använda rattkontrollerna. Kan alltså inte använda iphonekabeln från Kia. Jag själv kör med 3,5 mm plugg.
Hur gör ni andra? Kopplar jag in iphone kabeln när jag har spotify igång så får jag ett error meddelande i min display. :?

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Annons

Re: Spotify och iphone kabel fungerar inte.

2
Har inte testat men Spotify använder egna APIer precis som radioapparna. iPodfunktionen är hårdkodad så även om båda programmen kan använda t ex hörlursstyrning så fattar inte bilen vad den ska styra när Spotify är igång. För bilen skulle det lika gärna kunnat vara Angry Birds. :D

Hej hopp
_Morgan_ skrev:Hejsan. Vill bara kolla med er andra om ni har samma problem. Jag kan alltså inte ha spotify igång och använda rattkontrollerna. Kan alltså inte använda iphonekabeln från Kia. Jag själv kör med 3,5 mm plugg.
Hur gör ni andra? Kopplar jag in iphone kabeln när jag har spotify igång så får jag ett error meddelande i min display. :?

Mvh Morgan_
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

5
Inte riktigt samma, men gjorde ett test med att ladda min Ericsson via usb'n men det tog evigheter så är väl inget att rekommendera så, men den borde ju skicka in ström så man inte tömmer när man streamar från mobilen!
Peter skrev:Jag har inte ens packat upp sladden än, vet du om den laddar telefonen också, eller är det ciggtändaren som gäller?

_Morgan_ skrev:Hahahaha angry birds =)
Nåväl fungerar klart lika bra med 3,5 mm plugg. Men hade varit soft att styra musiken med ratten.
Mvh Morgan_
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)

7
Tjenna, såg att det var lite gammalt men du kanske fortfarande går runt och funderar på samma problem!

Som jag förstått det, (är ingen teknikguru). Så har enheter med så kallad IPod ingång bara drivrutiner för just IPod, det betyder att det kanske inte funkar optimalt med just IPhone. Tex så kan det vara så som du säger att det går att få ut ljudet från IPhone i högtalarna men att det inte går att styra den från ratten. :roll: en bekant hade samma på sin Volvo som hade så kallad IPod ingång.

Ett till EX. Hemma har jag en DVD/Förstärkare med IPod ingång, det funkar att koppla in IPhone och lyssna på musik men det kommer upp ett meddelande i IPhone där det står.... "Bla bla drivrutiner bla bla, kanske inte fungerar optimalt med enheten bla bla....." haha

Så tyvärr, om du vill använda ratt knapparna till att byta låt osv lär du nog tyvärr skaffa en IPod :think:
Eller köra på blåtand :thumbup:
Hoppas nån vart klokare!! :crazy:

Som leder mig in på en fråga! Funkar Kias Blåtand Handsfree/musikspel bra med IPhone..?? Har hört många som har IPhone, som har problem med just Blåtand styrning i bilar (inte just Kia då) utan mer generellt!!

Mvh
2012 Sportage 1,7 Crdi EX Komfort

10
Svar, Ja. I vännens Volvo funkade alla finesser, som tex byta låt på ratten när man använde en IPod, men vid uppspelning via IPhone gick det inte! Det fungerar som sagt att spela upp musiken och höja och sänka (inte på ratten) men rattknapparna funkade inte! Lika hemma på spelarn i V-rummet så dyker medelande upp i IPhone men inte om man använder en IPod. :lolno: snacka om Ilandsproblem egentligen! :crazy:
Har inte fått min beställda Sportage än,så jag kan inte prova själv nu!
paramedic77 skrev:Har du/ någon provat med en Ipod i stället då för att se om det är skillnad? Så vitt jag vet så är det samma spelare i iphone och ipod.

Fan va gött!! :clap: :thumbup:
MB77 skrev:Använder Spotify i iPhone via blåtand, då funkar rattknapparna fin fint :thumbup: varför använda kabel när man har blåtand :think:
2012 Sportage 1,7 Crdi EX Komfort