Sorento 2004
Postat: 18 nov 2018, 10:28
Hej
Har ett läkage för aktiveringen av 4 WD. Bytt acutator som jag trodde först var fel på, gick hela tiden, är ju membran i dessa och jag
trodde det var fel på den. Satte i en ny och den startade då jag aktiverade 4 WD, stannade men gick igång efter en liten stund. Lossade slangen från acutator
och blåste försiktigt med kompressor, väldigt försiktigt och då hör jag att det läker någonstans kring motorn, men hittar inte var. Vad jag förstår så går det ledningar ut till knutarna vid respektive framhjul som jag förstår och ser och dessa aktiveras av tryck från acutatorn. Sitter någon på en sprängskiss över hur ledningarna går för detta. Har skruvat en del i bilar bl.a Jeep, Chevor med 4 WD. Jeep har en liknande lösning med acutator på nån modell. Någon expert för just Kia Sorento.
Har ett läkage för aktiveringen av 4 WD. Bytt acutator som jag trodde först var fel på, gick hela tiden, är ju membran i dessa och jag
trodde det var fel på den. Satte i en ny och den startade då jag aktiverade 4 WD, stannade men gick igång efter en liten stund. Lossade slangen från acutator
och blåste försiktigt med kompressor, väldigt försiktigt och då hör jag att det läker någonstans kring motorn, men hittar inte var. Vad jag förstår så går det ledningar ut till knutarna vid respektive framhjul som jag förstår och ser och dessa aktiveras av tryck från acutatorn. Sitter någon på en sprängskiss över hur ledningarna går för detta. Har skruvat en del i bilar bl.a Jeep, Chevor med 4 WD. Jeep har en liknande lösning med acutator på nån modell. Någon expert för just Kia Sorento.