Annons
Annons

Ingen värme i kupen.

2
Har du kollat termostaten? Går tempmätaren upp till normal? Kolla så att friskluft spjället stänger dom det ska, brukar kunna kärva på dom flesta bilar. Har du klimatanläggning prova att resetta den.
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Ingen värme i kupen.

5
Jag har problem med värmen på vänster sida. Höger sida kommer värme som normalt men på vänster sida blåser det bara kallt. har bytt reglermotorn som styr spjället men fortfarande kommer det bara kallt. Finns de nåt värmemotstånd på vardera sidan där ev. de ena kan va slut?

Re: Ingen värme i kupen.

8
Micke45 skrev:Jag har problem med värmen på vänster sida. Höger sida kommer värme som normalt men på vänster sida blåser det bara kallt. har bytt reglermotorn som styr spjället men fortfarande kommer det bara kallt. Finns de nåt värmemotstånd på vardera sidan där ev. de ena kan va slut?
Vad är det för årsmodell? Bytt rätt motor? Brukar vara så att du har tre ställmotorer, en som sköter om du ska ta luft utefrån eller innefrån och två luftblandningsmotorer, en för vadera sida.
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15

Re: Ingen värme i kupen.

9
Det är årsmodell 2008, så den äldre modellen.
Jag bytte den vänstra ställmotorn där det kommer bara kallt och fortsätter komma kallt. Skulle det vara den som styr uteluften eller inneluften så borde det ju va lika på båda sidorna????
Sen påstås det att man måste kalibrera anläggninggen när man bytt en ställmotor vilket har gjorts(påstås det) men är det någon som vet hur en sån kalibrering går till?
Kan man göra det själv eller måste den till en firma?
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"