Annons

Multimedia trasig

1
En morgon när jag skulle starta min Optima -17 stod det någonting i stil med "Vill du uppdatera...?" Jag tryckte på "JA" och efter det hängde hela systemet upp sig i en loop och startar om sig hela tiden. Det står "Systemuppdatering pågår. Vänta till uppdateringen är klar." Så har den hållit på i drygt en vecka nu.

KIA-verkstaden tog in bilen och konstaterade att multimediasystemet har lagt av helt och en ny måste beställas för att det ska gå på garantin. En ny kostar 76.000 kr! Det finns inte någon ny enhet i hela Europa att få tag i så det kan ta lång tid, kanske månader, innan de hittar någon som passar. Det finns ju begagnade på skroten men då får jag bekosta den själv, 12.000 kr.

Jag har provat att trycka på RESET-knappen vid minneskortet, tagit ut säkringen i 15 min och kopplat bort batteriet i tre timmar utan framgång.

Någon som har fler tips vad man kan prova?
Kia Optima SW 1.7 CRDI -18
Kia XCeed Plug-In -23
Kia Proceed GT -20
Annons

Re: Multimedia trasig

2
Du har 3 års garanti på AVN, så du ska inte bekosta något själv.
Det stämmer att det kan ta tid att få tag i en ny AVN, men oftast inte mer än 3 veckor.
Jag antar att verkstaden provade återställa och uppdatera enheten utan framgång.
Men fick du bekräftat att dom beställde en ny enhet?

Re: Multimedia trasig

3
HellboyElvis skrev:Du har 3 års garanti på AVN, så du ska inte bekosta något själv.
Det stämmer att det kan ta tid att få tag i en ny AVN, men oftast inte mer än 3 veckor.
Jag antar att verkstaden provade återställa och uppdatera enheten utan framgång.
Men fick du bekräftat att dom beställde en ny enhet?
Ja, de säger sig ha gjort det de kunnat och beställt en ny enhet. Hoppas att du har rätt angående att det inte ska ta längre tid än tre veckor. Det är inte så kul att inte kunna lyssna på musik, ändra på temperaturen eller att inte ens kunna se klockan…
Kia Optima SW 1.7 CRDI -18
Kia XCeed Plug-In -23
Kia Proceed GT -20
Skriv svar

Återgå till "Kia-bilar, ej modellspecifikt"