Annons

Ska vi ta fram en dekal?

Ja, ungefär som bilden i inlägget
Antal röster: 126 (59%)
Ja, men inte denna
Antal röster: 60 (28%)
Nej, det är onödigt
Antal röster: 26 (12%)
Antal röster: 212

Re: Omröstning: Ska vi ha en dekal?

61
holma86 skrev:Ronnie har du kollat något? Kanske skulle kunna utforma en ny modell? tänker på om många är sugna så finns det ju enkla sätt att beställa på nätet.
Menar du på sidor typ http://stickerapp.se/klistermarken/ ? På den sidan kostar 200 dekaler över 1000 kr om man väljer den i inlägget bifogade bilden
Eftersom jag driver forumet själv (utan reklamintäkter) så har jag inte de rätta förutsättningarna, ekonomiskt, att beställa och köpa dekaler. De flesta tryckerier tar rätt bra betalt för att sätta upp ett original och sedan även en kostnad för själva dekalerna. Men kom gärna med förslag så ska jag se vad jag kan göra.
De får inte vara för avancerade (=högt pris för mig och ännu högre för er).

Helst bör man ju se tillhörigheten mellan dekal/märke och forum.
Ska de vara i storlek så de passar på en reg.plåtshållare?
Ska adressen vara med på dekalen? Eller springer folk direkt hem och googlar kiacarclub?

De dekaler som vi hade tidigare var lite fel vald plast att trycka på. De syntes fint på en glasruta, på krom och vita bilar. Men inte på mörka bilar. De tre olika som gällde då syns på första sidan i denna tråd.

Man ska kanske ha en som ser ut som bifogad bild? Den är enbart i gråskala.

Eller vad tycker ni? Ju mer avancerat, desto högre pris. Det går kanske att få till något snyggt ändå?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Bilagor
logga.jpg logga.jpg Visad 12100 gånger 70.8 KiB
Annons

Re: Omröstning: Ska vi ha en dekal?

63
Förra gången så låg dekaltrim.nu ganska högt i pris, får väl kika på dem igen.
Har iaf tagit kontakt med en bekant som pysslar lite med dekaler. Han ska kolla vad det kan bli för pris.

Det viktigaste isf är ju att om man inte gillar utseendet på den bild vi hade till dekal innan, så är det fritt att framföra förslag.

Men rent storleksmässigt, för att jag ska kunna få ett pris, är det ok med en rektangel på 12cm-13cm x 3cm-4cm?
Det är heller inte avgörande för priset om det är en enkel eller mer avancerad design.
Att tänka på är ju att man ska väl helst se, på lite avstånd, vad man visar med dekalen. Den bör ju inte vara allt för avancerad av den anledningen.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Omröstning: Ska vi ha en dekal?

65
Marcus_Turbo skrev:Gillar idén, men tror nog det blir snyggare och mer stilrent med bara Kia-loggan och texten Kia Car Club efter? Sen om man typ fixar det ihop med dekaltrim t.ex så kan var och en välja storleken själva beroende på vart dem vill ha den?

Mvh Marcus
Bra idé med bara KIA CAR CLUB. Att det är se förstår man ändå.

Re: Omröstning: Ska vi ha en dekal?

68
Saknas design kan jag skapa några. Jobbar en del i Illustrator och kan se till att de är tryckfärdiga. Kan skapa en avlång och en rektangulär med Kia loggan, forumets namn , slogan och adress. Alt. utan adress. Har ni andra idéer så säg till så knåpar jag ihop något.
Kia Optima SW 1,7 CRDi GT Line Plus 2018 : Silky Silver Metallic

Gamla bilar:
• Kia Cee’d SW 1,6 CRDi Komfort 2014 : Dark Gun Metal Metallic
• Kia Pro’Ceed 2.0 CRDi 2008 : Svartmetallic

Re: Omröstning: Ska vi ha en dekal?

69
Visst borde vi ha en riktig dekal. Däremot så är det inte billigt att ta fram dem. Jag är själv om forumet, men jag får väl kolla lokalt. Här finns ett screentryckeri som dessutom fixar dekaler. Billigast är ju enfärgat på vit botten, om jag kommer ihåg rätt.
Sedan tar de ju betalt efter mängd och storlek. Dyrast är första rundan, när de måste sätta upp ett original.
Nu visar det sig att de jag anlitat tidigare har bytt inriktning...
http://www.ljungby-screen.se/index.html
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Omröstning: Ska vi ha en dekal?

70
Ett förslag
kiacarclub.jpg kiacarclub.jpg Visad 19260 gånger 382.12 KiB

Ska ta fram några fler, måste se Farmen nu... :lol: ;)
Senast redigerad av hnkl den 21 feb 2016, 20:02, redigerad totalt 2 gång.
Kia Optima SW 1,7 CRDi GT Line Plus 2018 : Silky Silver Metallic

Gamla bilar:
• Kia Cee’d SW 1,6 CRDi Komfort 2014 : Dark Gun Metal Metallic
• Kia Pro’Ceed 2.0 CRDi 2008 : Svartmetallic

Återgå till "Omröstningar"