Annons

Hur nöjd är du med din Kia på en skala från ett till tio.

10
Antal röster: 19 (32%)
9
Antal röster: 15 (25%)
8
Antal röster: 15 (25%)
7
Antal röster: 7 (12%)
6
Antal röster: 2 (3%)
5 (Inga röster)
4 (Inga röster)
3 (Inga röster)
2 (Inga röster)
1
Antal röster: 1 (2%)
Antal röster: 59

Re: Hur nöjd är du med din nuvarande Kia

11
Jag satte 8/10 på min pro_cee'd. I stort är jag väldigt nöjd, bilen funkar bra och jag har än så länge inte hittat några korkade lösningar.

Jag kan tycka att stolarna är lite korta och saknar lite inställningsmöjligheter, jag bytte från gamla Saab 9-3 Aero (om jag kunde skulle jag flytta med stolarna från den bilen oavsett vad jag byter till i framtiden), men jag har å andra sidan aldrig haft problem, som mest har jag kört drygt 80 mil i sträck.

Det är alldeles för begränsat med eftermarknadsfälgar om man ska hålla sig till godkända mått och dimensioner. Varför kunde man inte ha anpassat sig till lite vanligare mått och gett kunderna chans att köpa lite roliga fälgar med bibehållen garanti?

Strålkastarspolning kan jag också sakna, det krävs inte överdrivet mycket skit på lyktglaset för att framför allt helljuset ska tappa ganska mycket ljus.

Tvålitersdieseln i pro_cee'd:en är lite gammal och lite väl törstig, men det är ju inte motorns fel, utan mitt som köpte den :P Så här i efterhand hade jag kanske lagt lite mer och skaffat en nyare 1.6 miljöbil.

Men som sagt, på det stora hela är jag oerhört nöjd. Det som sitter på bilen funkar som det ska och inget som skramlar.
Annons

Re: Hur nöjd är du med din nuvarande Kia

12
Cee'd växer på mig ju längre jag har den faktiskt.

Den är mycket rymligare än jag trodde när jag köpte den. Man blir nog lurad av designen.
Jag hade svårt för sittkomforten i början, men när jag begrep att det inte funkar att sitta med böjda knän som jag gjorde i Zafiran och Focusen, utan måste se till så att benen är raka så blev det bra också.
Trots att jag har en vit bil så blir den inte särskilt smutsig, trots vinterklimat. Bakluckan blir det men inte resten, inte ens sidorna. Beror väl på de rejäla stänklapparna som sitter på.
Bra värme!
Många bra detaljer, som tex både usb- hörlurs- och bluetoothkoppling till aux ingången till stereon.
Bältesvarnare i baksätet, kanon att man ser när ungarna får på sig bältena.

Bakluckan är lite konstigt konstruerad då den går så långt upp på taket. Har funderat länge och väl hur skidorna skall fraktas på taket, box blir svårt då bakluckan lär ta i den när den öppnas (bakluckan alltså). Railsen är väldigt tjocka vlket blir problem med vissa lastbågar.
8-åringen klagar lite på att bältet i baksätet sitter lite högt och skaver mot halsen.
6-växlad låda är ju lite onödigt då den ändå är lite lågt växlad. Ibland drar man i 4-an när man tänkte växla från 5-an till 6-an.
Skriv svar

Återgå till "Omröstningar"