Annons

Bilbarnstolar i nya cee´d sw

1
Återigen då hamnar man i sitsen där ingen har den nya cee´den och hittar inte vilka stolar som ryms bra bak i bilen, googlar för fullt.

Går i väntans tider efter vår nya bil och har bara kunnat kolla hur några stolar sitter i den äldre modellen och hur de ser ut i butik. Ska ha stolen bak och utesluter fram helt.

Upplevde dock att det fanns mer benutrymme fram i nya bilen vilket gör det ännu rörigare.

Så till frågan; Ni med nya cee´d (sw) med bilbarnstol. Vilken har ni? Och är ni nöjda?

Står mellan maxi cosi mobi, besafe izi x3 isofix eller kolla hur en britax max-way funkar.
Cee´d SW -2013 1,6 CRDi KOMFORT Sand Track
Annons

Re: Bilbarnstolar i nya cee´d sw

4
Tack för svaren, köper troligen en begagnad maxi cosi imorgon. Får ta lite plats i bilen och funkar det inte för oss lägger vi inte fullpris och kan byta. Tycker det verkar vara en rymlig stol helt enkelt inget krångel. Såg att det äntligen kommit en ny tråd för nya ceed nu.
Cee´d SW -2013 1,6 CRDi KOMFORT Sand Track

Re: Bilbarnstolar i nya cee´d sw

6
piXal skrev:Bra affärer låter kunderna prova demostolarna i bilen så man vet vad man vill köpa.
Jag skulle aldrig köpa en barnstol utan att prova den i bilen först.

Ställ krav på service! :thumbup:

Mvh piXal
Det utesluter väl inte att man använder forum som denna till att fråga efter andras erfarenheter? :clap:
Kia Ceed SW GTline diesel 2017 automat DCT7.
Kia Ceed SW CRDI 2013 automat 6-steg (såld, rullar nånannanstans.)

Re: Bilbarnstolar i nya cee´d sw

7
Har det löst sig för dig? Vi har en Brio Zento (rätt stor och otymplig) monterad i framsätet. Sonen sitter jättebra, jag har sikt i backspegeln och en kvinna av standardstorlek kan sitta i baksätesplatsen bakom. Vi ska dock prova att sätta stolen bak under en långresa nu i veckan. Jag får återkomma med resultatet.
Cee´d 1,6 SW GDI, Komfort- 2013, Matrix Brown

Re: Bilbarnstolar i nya cee´d sw

10
Har nu under 65 mil utvärderat Brio Zento monterad i baksätet bakom passagerar stolen. Gossen sitter precis lika bra där som fram. En kvinna av normalstorlek sitter knappt okej fram. Ryggstödet blir tämligen upprätt och benutrymmet knappt. Stolen får åka fram igen.
Cee´d 1,6 SW GDI, Komfort- 2013, Matrix Brown
Skriv svar

Återgå till "Barn i bilen"