Annons
Annons

Re: ceed 2,0 cdti att dra husvagn ?

2
Den motorn är stark som en oxe så det måste gå kanonbra att
dra husvagn.
Tyvärr har den kamrem som ska bytas lite då och då vilket
troligtvis kostar skjortan.
Kan även tänka mej att skatten är betydligt dyrare än 1,6:an
Kia Ceed EX 1.6 EX komfort svart -11 (fruns)
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07

Re: ceed 2,0 cdti att dra husvagn ?

3
fimpen skrev:Hej jag har tittat på en kia ceed 2,0 cdti sw .
Är det någon som har erfarenheter om en sådan.
bränsleförbrukning?
hur är den att dra husvagn med ?
Är det kamrem eller kamkedja ?
Tacksam av alla svar.
Mvh Micke.
Har en ceed 2.0CRDi antar du menar crdi? och är riktigt nöjd med bilen, har dock ingen husvagn att dra men släpp kärran drager den helt ok fastän man har full last.
förbrukningen ligger mellan 5 och 6, mesta delen när jag har kört vanligt och inte snåltkört är den runt 5.6l/100km
och då kör jag inte sakta heller på vägarna. detta är testat genom tankningar och inte via kördatorn men kördatorn visar no samma resultat. kom över 920km på en tank och då låg förbrukningen på 5.17/100km(körde typ tills 60km kvar i tanken)
så snål kör du får du den just under 5l/100.
Kör en en del stadskörning och landsväg, har kört över 20 000km med kian nu sedan Mars -11 så km kommer det.
årsmodellen är -08 och är väl sista med 2l motor så vitt jag vet? undra varför dom sluta med dem?

kamremmen skall bytas var 140 000km/eller 7 år(vid normal körning), frågat detta av Kia.
Audi A4 Avant -08 diesel 2.0l
Kia Ceéd CRDi SW 2.0l -08 -såld

Re: ceed 2,0 cdti att dra husvagn ?

5
fimpen skrev:Ja crdi ,heter den .
Tack för bra svar .
Är det något specielt man bör titta efter på denna model?
Mvh Micke
De fel jag har haft är att minus kabeln till batteriet inte jordade ordentligt, och då startade inte bilen.
fixade detta själv först, men KIA ville ha in bilen på koll och dom kollade detta på garanti samt satta ditt nå medel som skall leda strömmen bättre.
hade också ett problem med dimbakljuset(slås av när man sätter i kärra/husvagn), men då var problemet släp kontakten och någon pinne där som inte gled ut när man tog ur kontakten så detta smörges upp så nu fungerar det som smort. så kolla dimljuset bak.
kolla också kul leder, och kräng armarna dessa går på garanti om bilen är kört under 60 000(hundben fram) och 80 000(kul leder fram) hade klånkade ljud när jag körde i gupp och ojämnheter. så hör efter extra oljud å finns det, så ha dom att fixa det, för det är väldigt irriterande i längden.
det va de ja kunde komma på.

Annars en riktigt pigg och rolig bil att köra.
Audi A4 Avant -08 diesel 2.0l
Kia Ceéd CRDi SW 2.0l -08 -såld
Skriv svar

Återgå till "Förbrukning och drivmedel"