Annons

Nybliven Kia Niro PHEV ägare, första Kia:n

1
Kommer från Toyota Yaris 2011 som jag också köpte ny, men sista besiktningen visade rost i bakvagnen (som kommer fixas på garantin) som jag inte orkar med. Tanken var en ny Toyota Corolla hybrid, var färdig att skriva på trots att man sitter väldigt lågt. Då var vi på marknad i Strängnäs där lokala Kia handlaren stod med två Kia (en Niro PHEV) som jag började prata med. Det slutade med en kanondeal på en ny 2019 Kia Niro PHEV med pluspaket 2, dragkrok, friktionsvinterdäck på aluminiumfälgar och gummimattor inne.

Är mer än nöjd med denna bil som i skrivande stund gått 170 mil och jag har 1/4 tank bensin kvar (fyllde fullt när jag hämtade den)!
En mycket positiv del i ägandet är detta forum som är mycket hjälpsamt, tack för det. Perfekt då jag fick med spansk instruktionsbok (ny svensk är beställd av säljaren).

Bor på landet utan gatulyse och uppskattar halv/hel-ljuset med LED-ljuset som är perfekt nu i höstmörkret.

Att de flesta av mina kunder ligger inom 3 mils radie gör att jag kan köra på bara el för det mesta vilket är magiskt.

Dragkroken är den smartaste jag haft på någon bil, väldigt lätt att sätta dit och ta bort. Att elanslutningen "fälls in" när den inte används är ju så smart.

Har en Fiat husbil som har en funktion jag saknade på personbilen, nämligen att blinkersen går 5 ggr om man trycker till lite på spaken, min lycka blev stor när jag hittade samma funktion på Niro:n som dessutom kan ställas in hur många blink det skall bli, toppenbra!

Att bilen sen är snygg är ju inget minus direkt :-)
Kia Niro 2019 plug-in hybrid med Pluspaket 2
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"