Annons

Repiga rutor

1
Hej jag köpte en Kia Ceed Specialedition 2017 1.4 bensin för 4 månader sedan drygt.

Tyckte bilen kändes helt rätt. Såg inga konstigheter och lämna in min gamla bil och betala en liten kontantinsats så de gick jämnt ut.

Tog inte många dagar då solen legat på tidig morgon att jag insåg hur repiga rutorna är (allihop) ett par långa vågrätta streck i bakre passagerarsidan framförallt sen är repor kors och tvärs över alla andra rutor i stort sett överallt. Väldigt tråkigt såklart. Får såklart skylla mig själv, jag har dock inte vållat dessa repor själv, de är inte möjligt då jag inte skrapat rutorna ännu gud bevares hur de kommer se ut efter första vintern. Har nu kört på med sånt rain off medel iaf. Bytte torkarblad så fort jag upptäckte detta även om de var bra för säkerhets skull.

Någon som varit om liknande? dålig kvalitet på rutorna eller vårdslöst hanterande från bilfirman. Automattvätt? För mig är de obegripligt hur rutorna kan ha blivit så här repiga såvida inte de använts något olämpligt för att tex skrapa rutorna med. Inte normalt slitage.

Går de att polera rutor? Hade de varit bara framrutan hade de väl varit okej men de blir ingen billig upplevelse att byta alla dessa hos en glasmästare?

Tack på förhand.
Annons
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"