Annons

Hej på er! Kia ceed 2007-amatör.

1
Tjena,

Kändes trevligt att kort presentera mig. Har ägt en lite "sketen" kia ceed 2007 bensin 122 hk hatchback sedan förra sommaren.
Det är vår andrabil och den används just nu för att pendla till jobbet, ca 1,5 mil per dag. Den har också eftermonterad dragkrok så den går till byggmax, sopsorteringen och liknande. Köptes för 30 tkr, aningen under marknadspris för en bil som gått ca 17 000 mil, men hade lite klarlacksläpp, ett par rostfläckar och skavanker som jag själv fixat med. Nu är den nästan "återställd" förutom att motorhuven ska poleras. Att lacka med sprayburk med färgkod var inte alls så tokigt som man kunde tro. Jag har tagit lite bilder och kanske laddar upp för att visa någon dag.

Nästa grej är 18 000-mila service, vilket innebär
Oljefilter, olja,
Transmissionsolja,
Bränslefilter,
Kupefilter, luftfilter,
Tändstift

En "stor service" som kostar mig en dags jämrande och ca 1200 kronor när delar beställs online från Tyskland. Detta "projekt" är anledningen till min registrering här. Jag köpte Kian för att jag tror att den kan gå hur långt som helst med minimal insats. Så länge det stämmer stannar jag kvar här på forumet och delar med mig av det jag kommer lära mig längs vägen.

Vi ses!
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"