Annons

Re: Volvo ägare snart ceed igen

51
Johan888sundsvall skrev:
Gaspo skrev:
MagnusLindgren skrev:

Mm. Tyvärr är det ju så att Kia centralt sätter ihop ett antal olika paket i olika prisnivåer. KMS har valt att hålla sig på en lagom nivå utan möjlighet att göra några större modifikationer (om man inte väljer att köpa minst fem likadana). Andra markander tillåter att man kan välja lite som man vill, men då blir det dyrare.

Själv har jag lärt mig att aldrig mer köpa första generationen av någon modell från Kia. För till andra så har dom oftast fixat till det som va lite fel i första.

(Är inne på min fjärde Kia sen 2009).
Oftast så är det ju rejäla modifikationer mellan generationerna,i princip nya bilar. Så det är väll mer att man isf ska vänta 1år eller två när ny generation kommit.
Andra generationen är alltid lite bättre på det mesta men denna var så in i helvete snygg så kunde inte vänta :oops:
Hoppas att ceeden kommer med 4krafs i GT Line utförande nästa gång :D

Ja det är ju prat på att dom skall släppa en ”xc” modell av ceed, skall bli intressant att se

Kunde heller inte motstå att beställa, så läcker bil :)
Annons

Re: Volvo ägare snart ceed igen

52
Johan888sundsvall skrev:
Gaspo skrev:
MagnusLindgren skrev:

Mm. Tyvärr är det ju så att Kia centralt sätter ihop ett antal olika paket i olika prisnivåer. KMS har valt att hålla sig på en lagom nivå utan möjlighet att göra några större modifikationer (om man inte väljer att köpa minst fem likadana). Andra markander tillåter att man kan välja lite som man vill, men då blir det dyrare.

Själv har jag lärt mig att aldrig mer köpa första generationen av någon modell från Kia. För till andra så har dom oftast fixat till det som va lite fel i första.

(Är inne på min fjärde Kia sen 2009).
Oftast så är det ju rejäla modifikationer mellan generationerna,i princip nya bilar. Så det är väll mer att man isf ska vänta 1år eller två när ny generation kommit.
Andra generationen är alltid lite bättre på det mesta men denna var så in i helvete snygg så kunde inte vänta :oops:
Hoppas att ceeden kommer med 4krafs i GT Line utförande nästa gång :D
Du störs inte av vägljudet? Tycker det låter riktigt ordentligt i hastigheter över 60kmh.

Re: Volvo ägare snart ceed igen

53
Gaspo skrev:
Johan888sundsvall skrev:
Gaspo skrev:
Oftast så är det ju rejäla modifikationer mellan generationerna,i princip nya bilar. Så det är väll mer att man isf ska vänta 1år eller två när ny generation kommit.
Andra generationen är alltid lite bättre på det mesta men denna var så in i helvete snygg så kunde inte vänta :oops:
Hoppas att ceeden kommer med 4krafs i GT Line utförande nästa gång :D
Du störs inte av vägljudet? Tycker det låter riktigt ordentligt i hastigheter över 60kmh.
Faktist inte Är helnöjd. För 300k får man inte mer. Testkörde flera demobilar innan inte bara Kia. O Kia enligt mig får man most bang for the buck. Vist testa en Mercedes c-klass 2019 ochså men tänker inte ha lika mycket lån på en bil som boende :lol: kört bilen nu i 50 mil o flinar fortfarande.

Re: Volvo ägare snart ceed igen

54
Johan888sundsvall skrev:
Gaspo skrev:
Johan888sundsvall skrev:
Andra generationen är alltid lite bättre på det mesta men denna var så in i helvete snygg så kunde inte vänta :oops:
Hoppas att ceeden kommer med 4krafs i GT Line utförande nästa gång :D
Du störs inte av vägljudet? Tycker det låter riktigt ordentligt i hastigheter över 60kmh.
Faktist inte Är helnöjd. För 300k får man inte mer. Testkörde flera demobilar innan inte bara Kia. O Kia enligt mig får man most bang for the buck. Vist testa en Mercedes c-klass 2019 ochså men tänker inte ha lika mycket lån på en bil som boende :lol: kört bilen nu i 50 mil o flinar fortfarande.
Nä det e klart svårt att få mer bil för pengarna. Jag är lite kräsen just när det gäller vägljud (körde BMW innan). Men man kan inte få allt :-). Jag är också nöjd över helheten. Visst finns det andra små detaljer man kan klaga på. Passform på alu lister runt rutor,bländar listerna är vikta upptill väldigt slafsigt. Men som du skriver det e ingen merca eller BMW:-).

Re: Volvo ägare snart ceed igen

56
anbr skrev:Hej !
Är du nöjd med din nya Ceed 136 hkr Diesel ?
Tror jag mötte dig i början på veckan, på Timmervägen i Sundsvall. Reg-nr började på ABK...
Fin bil och fin färg
Hello
Japp riktigt nöjd. Ljudnivån är mycket bättre än den gamla ceeden. Men är fortfarande en bit ifrån merca etc men helt klart nöjd. Japp det var jag. Man tappar inte bort den på parkeringen iallfall :D .

Hästtransport är inga problem heller att frakta med den.
Bilagor
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"