Annons

Från SAAB till Kia

1
Hej!
Efter väldigt många års ägande av SAAB, då var det dags att börja på ny kula. Nu är jag nybliven ägare till en Kia Optima SW 2.0 GT - 17.Och jag är fantastiskt nöjd.
Pigg som bara den :D Och komfortabel.
Det här köpet ångrar jag definitivt inte.
Ha det gött
Petet
Annons

Re: Från SAAB till Kia

2
Kul att du är nöjd! Har haft Saab under många år och det är med sorg jag konstaterar att det inte kommer finnas många kvar i framtiden! Är liksom du Kia ägare numer och är nöjd med min Kia Rio. Riktigt fin bil om än inte så snabb men jag kommer dit jag ska med bra komfort och låg bensinförbrikning. // Thomas

Re: Från SAAB till Kia

4
Hej Peter! Hade en Saab 99 EMS -75 vilket var en snabb bil på den tiden. Klart snabbare än min Kia Rio men som ung var det viktigt att det gick undan! Hade också en Saab 900 turbo som var outstanding och när turbon aktiverades då gick det undan. Vilka bilar!! Tittade på Saab nu när jag skulle byta bil men det är svårt att hitta någon fin som inte fått så långt. Körde 35 000 mil med min senaste Saab. Hörde av en kompis har bilverkstad ( Saab experten ) finns det 4000 Saabar i Uppsala där jag bor. Vad har du haft gör modeller av Saab?

Mvh Thomas Borg

Re: Från SAAB till Kia

5
Hej Thomas.
Jag har haft en hel del SAAB:ar
En röd V4, kommer inte ihåg vilken årsmodell.
En SAAB 90-86
2 SAAB 900,Varav den ena ,var en röd SAAB 900TURBO,145 HP
3 st SAAB 9000,En av dem, var en SAAB 9000 CSE 2,0T / A150 - 97,med steg 1 225 hp.
En SAAB 9-5 2.3 Vector - 02
Ja letade oxå, efter en riktigt fin lågmilad SAAB, men det fanns inget som passade mig.
Så det blev Optima, vilket jag inte ångrat en sekund.
Med vänlig hälsning
Peter Brunell

Re: Från SAAB till Kia

6
Hej Peter! V4:an hade väl frihjul? Har egentligen aldrig förstått varför Saab inte överlevde? Visst! De hade för få antal modeller och var inte speciellt bensinsnåla. Kanske blir att köpa någon fin veteran Saab i framtiden! Optima verkar vara en riktigt fin bil!! Förmodar att det är bra drag i dem!
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"