Annons

Kias plåtfälgar

1
Har precis köpt en ny kia ceed 5d eco och det är den enda som levereras med plåtfälg.
Är det någon som vet hur dessa ser ut och vilka fälgsidor man får med?
Hur stor skillnad är det att ha allu jämfört med plåt?
Hörde att det var plåt pga eco.
Annons

Re: Kias plåtfälgar

2
Jag har en ceed katalog och i den finns plåtfälg med, eller iallafall hjulsidan. 10 smala ekror och 10 lite bredare fördelade 2 breda, 2 smala, 2 breda, ,,,,, osv. Hoppas d förstår. Kolla på kia.se annars, finns säkert nån katalog/broschyr där.

Med eco menar dom nog bara billig... Och förutom utseendet märker du ingen skillnad. Säkert lite smalare lättrullande däck också men det kan man ju ha på alu fälg också

Vet att volvo tog fram specialdesignade alu-fälgar till sina första drive-e miljöbilar med nästan heltäckande släta sidor för att optimera luftmotståndet men Kias hjulsida är nog inte så advancerad.
Tesla Model 3 LR AWD
Såld: Kia eNiro Adv Plus Tech

Re: Kias plåtfälgar

5
para skrev:
zeezoo skrev:Jag kikade på deras hemsida men hittade bara en tillbehörskattalog där dom har massa bilder på allufälg men ingen bild på plåtfälgen.
Man vill ju inte åka runt med fula fälgar på en ny bil :-)

http://www.kia.com/se/-/media/se/forms/ ... rfinal.pdf

Sida37
Den hade jag helt missat.
Tack för länken.
De såg inte allt för tråkiga ut iaf.
Befarade att det skulle bli såna klassiska hela med små runda hål i en cirkel.
Lite som reservhjulstypen.
Men såg ju helt okej ut :-)

6
zeezoo skrev:
para skrev:
zeezoo skrev:Jag kikade på deras hemsida men hittade bara en tillbehörskattalog där dom har massa bilder på allufälg men ingen bild på plåtfälgen.
Man vill ju inte åka runt med fula fälgar på en ny bil :-)

http://www.kia.com/se/-/media/se/forms/ ... rfinal.pdf

Sida37
Den hade jag helt missat.
Tack för länken.
De såg inte allt för tråkiga ut iaf.
Befarade att det skulle bli såna klassiska hela med små runda hål i en cirkel.
Lite som reservhjulstypen.
Men såg ju helt okej ut :-)

Alltså på bilden är ju det ju bara en navkapsel i plast, själva fälgen är en helt vanlig som du beskrev med små runda hål :-)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Skriv svar

Återgå till "Däck och fälgar"