I samband med bilköpet fick jag ju även nya vinterdäck med dealen. Köpte bilen i juli och då hade de inte rätta vinterdäck inne i lager. Sa att jag har inte behov av de nu men bra om de kommer in före oktober.
Fick samtal första veckan i november att vinterdäcken har inkommit och dax att hämta ut de. Åkte in och fick mina vinterdäck. ( snål som jag är så tänkte jag skifta de själva
När jag var mitt i jobbet märkte att jag hade fått 4 par högerdäck och inget som skulle passa på vänster sidan pga rotationen.
Åkte tillbaka till KIA och berättade problemet, problemet var inget problem - fick första tiden på måndag till verkstad för att vända gummit på de två däcken så att de blir vänster rotation däcken. BRA !! av försäljaren som alltid kan fixa sådant har jag tyckt.
Åkte in på måndag - då började allt gå åt pipan, det tog 1 timme att vända 2 däck ? Långt som F.., tyckte jag. När jobbet var klar och jag fick tillbaka bilen märkte jag att de hade lyckas repa glatt de två fälgar som var två dagar gamla, som att de såg ut som jag har haft fälgarna två år och bytt gummit flera ggr på de. FULA REPOR RUNT OM .
Ringde tillbaka till KIA - pratade med försäljaren, han skulle prata med verkstad och jag skulle få en förklaring hur kommer det sig att de lyckas repa sönder nya fälgar vid gummi bytet...
Har inte hört av mer från KIA , två veckor har gått...
Jag upplever att jag har bra kontakt med försäljaren som lovar skog och gröna mark, men sen till när det väl gäller och KIA ska utföra jobbet blir det fel ...
Vad skulle ni göra om ni var i samma sits, skulle ni acceptera att de först lämnar ut fel däck, sen när man åker in att de kan åtgärda felet, lyckas förstöra nya fälgar och bara håller tyst om det.
Vinterdäck, inte lätt affär även här...
1KIA CEED 1,6 CRDI ECO SW Premium Edition -2012- Sirius silver