Annons

Hjälp med däck buller

1
Har nu kört 115mil med min nya ceed premium. På fin svart asfalt är komforten bra. På vanlig svensk grov asfalt är det mindre bra. Är det däcken michelin energy saver som är orsaken? Någon med liknande erfarenheter som sen bytt däck, blev det bättre?
Xceed plug in hybrid 2020
Annons

Re: Hjälp med däck buller

3
Sarge skrev:Min uppfattning är att Energy Saver är hårda men lättrullade puckar. Har en cee'd med Hankook V12 och en med Continental PremiumContact. Båda är avsevärt mycket tystare än Michelin-däcken.

Tackar för infon!
Xceed plug in hybrid 2020

Re: Hjälp med däck buller

5
Det alla verka glömma är att Kia inte är Premium. Det bullrar, knakar och knäpper. Plåten är lövtunn, liksom lacken. Man får vad man betalar för. Men bruksvärdet i förhållande till pris är mycket högt. De vitala funktionerna fungerar bra och bilen flyttar våra rumpor dit vi vill.
BMW 520d (2013)
Kia Pro_ceed 1.6 CRDi (2010)

Re: Hjälp med däck buller

6
Inte knäpper och bullrar det i en Optima direkt, det kan jag lova...

Vad gäller lacken verkar den hur bra som helst, vet inte om de gör annorlunda än när de lackar Ceed och Sportage.
Kör: Kia Ceed GT+, Kia Soul
Körde: Kia Optima Executive

Re: Hjälp med däck buller

7
Doktornkankomma skrev:Det alla verka glömma är att Kia inte är Premium. Det bullrar, knakar och knäpper. Plåten är lövtunn, liksom lacken. Man får vad man betalar för. Men bruksvärdet i förhållande till pris är mycket högt. De vitala funktionerna fungerar bra och bilen flyttar våra rumpor dit vi vill.

Det ända ljudet jag hör är ljuden från hjulhusen, inget annat. Och jag är ljudkänslig ;)
Xceed plug in hybrid 2020

Re: Hjälp med däck buller

8
Foued skrev:
Doktornkankomma skrev:Det alla verka glömma är att Kia inte är Premium. Det bullrar, knakar och knäpper. Plåten är lövtunn, liksom lacken. Man får vad man betalar för. Men bruksvärdet i förhållande till pris är mycket högt. De vitala funktionerna fungerar bra och bilen flyttar våra rumpor dit vi vill.

Det ända ljudet jag hör är ljuden från hjulhusen, inget annat. Och jag är ljudkänslig ;)
samma här. man börjar bli less vägljudet nu. skulle köpt en peugeot elr citroen :cry:
kört på grusväg? då sitter man i världens största KAKBURK!

Re: Hjälp med däck buller

9
TheKillchain skrev:
Foued skrev:
Doktornkankomma skrev:Det alla verka glömma är att Kia inte är Premium. Det bullrar, knakar och knäpper. Plåten är lövtunn, liksom lacken. Man får vad man betalar för. Men bruksvärdet i förhållande till pris är mycket högt. De vitala funktionerna fungerar bra och bilen flyttar våra rumpor dit vi vill.

Det ända ljudet jag hör är ljuden från hjulhusen, inget annat. Och jag är ljudkänslig ;)
samma här. man börjar bli less vägljudet nu. skulle köpt en peugeot elr citroen :cry:
kört på grusväg? då sitter man i världens största KAKBURK!
Har ej kört grusväg, kan ej uttala mig om det.. Polarens nya A4 och hans två år gamla passat e fan lika bullriga, han skyller på hårt sportchassi mm. Nästa ggn blir väll att köpa en riktig gubb merca :-D
Xceed plug in hybrid 2020
Skriv svar

Återgå till "Däck och fälgar"