Annons

Regnsensor byte av vindruta

1
Har en Ceed vars regnsensor inte fungerat sedan vi köpte bilen, har lärt mig att leva med detta pga att jag inte orkat kosta på att laga den då min KIA-verkstad sa att det krävdes att hela rutan byttes då denna satt förmonterad på rutan. I veckan nu så fick vi ett stenskott som föranledde att det uppstod en spricka i rutan, ska därför lämna in bilen för vindrutebyte, jag undrar nu om det är någon som vet om det följer med en ny sensor i samband med att man byter rutan eller om det är något man måste ”köpa till” extra?

Har googlat lite men inte hittat något svar på detta.
Annons

Re: Regnsensor byte av vindruta

2
Peppes89 skrev:Har en Ceed vars regnsensor inte fungerat sedan vi köpte bilen, har lärt mig att leva med detta pga att jag inte orkat kosta på att laga den då min KIA-verkstad sa att det krävdes att hela rutan byttes då denna satt förmonterad på rutan. I veckan nu så fick vi ett stenskott som föranledde att det uppstod en spricka i rutan, ska därför lämna in bilen för vindrutebyte, jag undrar nu om det är någon som vet om det följer med en ny sensor i samband med att man byter rutan eller om det är något man måste ”köpa till” extra?

Har googlat lite men inte hittat något svar på detta.
Vet inte hur det e med Kia men när jag bytte på min BMW flyttades regnsensorn och imsensor över till nya rutan. Alltså inga ny sensorer.
Skriv svar

Återgå till "Problem"