Annons

Re: Lackskada

41
Hej

Förstod att du skulle få just det svaret.
KIA skiter i sina kunder och vill inte ha med dem att göra.
Du kan ju kontakta testcentret jag var hos och fick ett testprotokoll.
Det kostar dock runt 800 kr.
Här är adressen:
LAG Testcenter AB Tullgårdsgatan 12
116 68 Stockholm
Telefon 08-5100 5125 Mobil 070-109 42 94 jaroslaw@lag-testcenter.se

Sedan kan du ju maila till Alrik Söderlind på Auto Motor & Sport som hjälpte mig så att mitt ärende uppmärksammades och behandlades av KIA Sverige Här kommer hans mailadress:
alrik.soderlind@automotorsport.se

Skriv att nu är det dags igen med KIA:s lack.

Även Vi Bilägare kan vara intresserad då deras testbil fick 2012 samma skador som de dock fick betala själv då KIA skyllde på Tectyl.
http://www.vibilagare.se/test/langtest/ ... rium-40025

Sedan skall du SPARA ALL konversation du har med KIA Sverige eller din återförsäljare.
Försök att ha kontakt med dem via mail så att du kan spara deras mail.
Det var mycket det att jag sparat mailen från återförsäljaren som gjorde att jag med hjälp av Auto Motor & Sport lyckades få min bil omlackad.


Vem har du som återförsäljare?

Har även mailadresser och telefonnummer till personer på KIA Sverige men forumägaren vill ej att man lägger ut dem av oförklarliga orsaker ?????


Hör av dig om du behöver mer råd eller tips.
TheFlyer

Kia CEED SW Plug-in Hybrid Advance Plus DCT 2021
KIA Carens Advance PLUS Automat DCT 2018
Annons

Re: Lackskada

42
Har en ceed från 2012 där har lacken börjat släppa bak, strax under backsensorn på vänster sida.
Undrar om Kia kan få detta till ett stenskott också??? Skall kontakta återförsäljaren så får vi se.
Har dock inget större förtroende för den verkstaden utifrån det jag såg efter leverans-servicen.
Bilen var lite över 1 år när jag köpte den.

Re: Lackskada

43
Bra att du stått på dig. Är nog många som inte orkar det.Detta med service är nog också en stor bluff. Dom byter alla filter och motorolja. Sen finns det ett a4 blad med kontroll punkter. Detta ska man betala tusentals kronor för. Min kia var ny servad när jag köpte den. Ändå fick jag börja med att byta en heljus lampa, vilket jag inte tänkte på att kolla när jag hämtade bilen. Sedan så tänds inte innerbelysningen när man öppnar förardörren. Fast dom ska ha kollat ineriörsbelysningen på service. Tror det slarvas en hel del. Nä nog blir det service hemma i garaget så fort bilen rullat 15000 mil. Övriga fel upptäcks ju på besiktningen.
Kia Ceed eco dynamics 2011
Skriv svar

Återgå till "Problem"