Annons

Re: Lackskada

31
Skönt att det löste sig. Men man blir förbannad att man ska behöva ta det såhär långt innan de tillslut ger med sig.
Hoppas Kia har lärt sig en läxa nu! :thumbup:
Kia Optima SW 1,7 CRDi GT Line Plus 2018 : Silky Silver Metallic

Gamla bilar:
• Kia Cee’d SW 1,6 CRDi Komfort 2014 : Dark Gun Metal Metallic
• Kia Pro’Ceed 2.0 CRDi 2008 : Svartmetallic
Annons

Re: Lackskada

32
Var ju trevligt att det löste sig. Du får väl ta och byta verkstad nu, det verkar ju som de var den största bromsklossen i detta.
Lycka till med bilen. Vore ju bra för Kias del om Auto motor & sport skriver en kort uppföljning där de iaf ger Kia Sverige cred, bilfirman kan de ju strunta i. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Lackskada

33
Ronnie skrev:Var ju trevligt att det löste sig. Du får väl ta och byta verkstad nu, det verkar ju som de var den största bromsklossen i detta.
Lycka till med bilen. Vore ju bra för Kias del om Auto motor & sport skriver en kort uppföljning där de iaf ger Kia Sverige cred, bilfirman kan de ju strunta i. :)
Hej

Förstår inte varför Auto Motor & Sport på något sätt skulle ge KIA Sverige cred för att de stod för det som de lovar i sina garantier.
Hade inte jag lagt ner massor med tid och en hel del pengar hade de ju blåst mig på allt i vanlig ordning.
Det verkar som du Ronny har någon form av samarbete med KIA Sverige i.o.m att du går på tå när det gäller dem.
Mailet du la ut på forumet direkt efter att du fått svar från Cecilia Gustavsson Press & Communication Manager KIA Sverige
drog du snabbt tillbaka efter påpekande från CG.
Nu vill du skaffa KIA Sverige cred för något de skött helt enkelt uselt, detta har MIN kontakt på KIA Sverige bekräftat till mig (dvs. att ärendet sköttes uselt).
Han däremot var den förste på KIA Sverige som visste/kunde/ville ställa allt till rätta.

Så jag undrar hur opartisk denna forum egentligen är ???
Har trott att den var helt opartisk utan någon som helst påverkan från generalagenten för KIA men så är ju inte fallet är ju nu bevisat under det här ärendet.

Nu är bilen i alla fall fixad och sluträkningen slutade på knappt 65.000 kr för hela lackeringen.
Aros Auto i Västeråshttp://www.arosauto.se/ har verkligen visat hur en god kundkontakt skall ske.

God Jul och Gott Nytt År på er alla som läser detta.
TheFlyer

Kia CEED SW Plug-in Hybrid Advance Plus DCT 2021
KIA Carens Advance PLUS Automat DCT 2018

Re: Lackskada

34
TheFlyer skrev:
Ronnie skrev:Var ju trevligt att det löste sig. Du får väl ta och byta verkstad nu, det verkar ju som de var den största bromsklossen i detta.
Lycka till med bilen. Vore ju bra för Kias del om Auto motor & sport skriver en kort uppföljning där de iaf ger Kia Sverige cred, bilfirman kan de ju strunta i. :)
Hej

Förstår inte varför Auto Motor & Sport på något sätt skulle ge KIA Sverige cred för att de stod för det som de lovar i sina garantier.
Hade inte jag lagt ner massor med tid och en hel del pengar hade de ju blåst mig på allt i vanlig ordning.
Det verkar som du Ronny har någon form av samarbete med KIA Sverige i.o.m att du går på tå när det gäller dem.
Mailet du la ut på forumet direkt efter att du fått svar från Cecilia Gustavsson Press & Communication Manager KIA Sverige
drog du snabbt tillbaka efter påpekande från CG.
Nu vill du skaffa KIA Sverige cred för något de skött helt enkelt uselt, detta har MIN kontakt på KIA Sverige bekräftat till mig (dvs. att ärendet sköttes uselt).
Han däremot var den förste på KIA Sverige som visste/kunde/ville ställa allt till rätta.

Så jag undrar hur opartisk denna forum egentligen är ???
Har trott att den var helt opartisk utan någon som helst påverkan från generalagenten för KIA men så är ju inte fallet är ju nu bevisat under det här ärendet.

Nu är bilen i alla fall fixad och sluträkningen slutade på knappt 65.000 kr för hela lackeringen.
Aros Auto i Västeråshttp://www.arosauto.se/ har verkligen visat hur en god kundkontakt skall ske.

God Jul och Gott Nytt År på er alla som läser detta.
Ifrågasätter du forumets integritet?
Jag går inte på tå för någon. Förresten, frugan här hemma då, kanske. :)
Så att komma med påståenden som du gör är inte helt ok som jag ser det.
Om man går ut offentligt och kritiserar, som i detta fallet, ett företag (kunde vara Findus, Gevalia eller vilket företag som helst) m.h.a. en kolumnist på en nätblaska så kanske det också ska följas upp.

Men, du tänker inte på det viset, verkar det som....
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Lackskada

35
Tråkig historia.

Kan säga att jag fick väldigt bra hjälp av Kia när jag fick stenskott och min återförsäljare inte fick arslet ur vagnen och plockade fram rätt färgstift. Så visst hjälper de konsumenter, de är liksom deras kunder också (även om det i teorin är återförsäljarens kund).
Kör: Kia Ceed GT+, Kia Soul
Körde: Kia Optima Executive

Re: Lackskada

36
Ronnie skrev:
TheFlyer skrev:
Ronnie skrev:Var ju trevligt att det löste sig. Du får väl ta och byta verkstad nu, det verkar ju som de var den största bromsklossen i detta.
Lycka till med bilen. Vore ju bra för Kias del om Auto motor & sport skriver en kort uppföljning där de iaf ger Kia Sverige cred, bilfirman kan de ju strunta i. :)
Hej

Förstår inte varför Auto Motor & Sport på något sätt skulle ge KIA Sverige cred för att de stod för det som de lovar i sina garantier.
Hade inte jag lagt ner massor med tid och en hel del pengar hade de ju blåst mig på allt i vanlig ordning.
Det verkar som du Ronny har någon form av samarbete med KIA Sverige i.o.m att du går på tå när det gäller dem.
Mailet du la ut på forumet direkt efter att du fått svar från Cecilia Gustavsson Press & Communication Manager KIA Sverige
drog du snabbt tillbaka efter påpekande från CG.
Nu vill du skaffa KIA Sverige cred för något de skött helt enkelt uselt, detta har MIN kontakt på KIA Sverige bekräftat till mig (dvs. att ärendet sköttes uselt).
Han däremot var den förste på KIA Sverige som visste/kunde/ville ställa allt till rätta.

Så jag undrar hur opartisk denna forum egentligen är ???
Har trott att den var helt opartisk utan någon som helst påverkan från generalagenten för KIA men så är ju inte fallet är ju nu bevisat under det här ärendet.

Nu är bilen i alla fall fixad och sluträkningen slutade på knappt 65.000 kr för hela lackeringen.
Aros Auto i Västeråshttp://www.arosauto.se/ har verkligen visat hur en god kundkontakt skall ske.

God Jul och Gott Nytt År på er alla som läser detta.
Ifrågasätter du forumets integritet?
Jag går inte på tå för någon. Förresten, frugan här hemma då, kanske. :)
Så att komma med påståenden som du gör är inte helt ok som jag ser det.
Om man går ut offentligt och kritiserar, som i detta fallet, ett företag (kunde vara Findus, Gevalia eller vilket företag som helst) m.h.a. en kolumnist på en nätblaska så kanske det också ska följas upp.

Men, du tänker inte på det viset, verkar det som....

Klart att du går på tå för KIA Sverige.
Du mailade dem fast jag inte bad dig om det.
Varför lägger du dig i ärenden som det skrivs om på detta forum ? Tycker du att du har rätt till det i.o.m att du äger forumet ??
Du fick svar från KIA men inte jag.
Dvs. dina högst "Privata" kontakter med personer på KIA Sverige mailade dig som inte hade egentligen ett dugg med ärendet att göra.
Visar ju bara kvaliten hos en del personal hos KIA Sverige.
Nätblaska kallar du Auto & Motor Sport.
Du borde läsa på lite mer. Absolut ingen nätblaska, den kommer ut med riktigt kvalitativa nummer ett stort anta gånger per år
Och när chefsredaktören på "nätblaskan" kontaktade KIA Sverige så gav din vän CG på KIA Sverige samma intetsägande svar till honom men när han fick på rätt person (MB) så hände saker omgående. Inom ett dygn hade ärendet klarats av.
Du borde nog revidera dina egna kontakter hos KIA Sverige så att du/de åtminstone gick ut med rätt/korrekt information i forumet.
.
Varför är det inte ok att kritisera ditt forum ???
Är den så perfekt att all kritik skall förbjudas som i Ryssland.
Nästa steg blir väl från din sida att stänga av mig från forumet(vilket ju i nuläge inte spelar någon roll då jag vet forumets integritet och opartiskhet).

Neh, ditt svar gör ju att jag med flera fått upp ögonen för forumets opartiskhet.

Detta är det sista jag skriver i detta ärende,alla som läser det får bilda sig en egen uppfattning om KIA Sveriges kundbemötande och denna forums opartiskhet.


God Jul och Gott Nytt År på er alla forummedlemmar.
TheFlyer

Kia CEED SW Plug-in Hybrid Advance Plus DCT 2021
KIA Carens Advance PLUS Automat DCT 2018

Re: Lackskada

37
TheFlyer skrev:
Klart att du går på tå för KIA Sverige.
Du mailade dem fast jag inte bad dig om det.
Varför lägger du dig i ärenden som det skrivs om på detta forum ? Tycker du att du har rätt till det i.o.m att du äger forumet ??
Du fick svar från KIA men inte jag.
Dvs. dina högst "Privata" kontakter med personer på KIA Sverige mailade dig som inte hade egentligen ett dugg med ärendet att göra.
Visar ju bara kvaliten hos en del personal hos KIA Sverige.
Nätblaska kallar du Auto & Motor Sport.
Du borde läsa på lite mer. Absolut ingen nätblaska, den kommer ut med riktigt kvalitativa nummer ett stort anta gånger per år
Och när chefsredaktören på "nätblaskan" kontaktade KIA Sverige så gav din vän CG på KIA Sverige samma intetsägande svar till honom men när han fick på rätt person (MB) så hände saker omgående. Inom ett dygn hade ärendet klarats av.
Du borde nog revidera dina egna kontakter hos KIA Sverige så att du/de åtminstone gick ut med rätt/korrekt information i forumet.
.
Varför är det inte ok att kritisera ditt forum ???
Är den så perfekt att all kritik skall förbjudas som i Ryssland.
Nästa steg blir väl från din sida att stänga av mig från forumet(vilket ju i nuläge inte spelar någon roll då jag vet forumets integritet och opartiskhet).

Neh, ditt svar gör ju att jag med flera fått upp ögonen för forumets opartiskhet.

Detta är det sista jag skriver i detta ärende,alla som läser det får bilda sig en egen uppfattning om KIA Sveriges kundbemötande och denna forums opartiskhet.


God Jul och Gott Nytt År på er alla forummedlemmar.
Egentligen skulle jag inte kommentera ditt inlägg eftersom du har fel.
Vad du ville från mig var att få mailet från CG, samt alla hennes kontaktuppgifter. Förstod inte varför du behövde det, när du fick texten i mailet i sin helhet. Att jag "la mig i" var ett försök till att hjälpa, men tyvärr så verkade du inte begripa det, så det får stå för dig. All kontakt jag haft med Kia i detta, var ett mail till CG och svaret från henne, det är det hela. Vill du kontakta henne så kan du nog lösa det själv.

"Revidera dina kontakter med Kia", jag har fått ett mail från CG ang. detta och ett mail angående en annan tråd om oljefilter. Jag har inga kontakter med Kia, kanske i din fantasi då. Så vem ska jag ha kontakt med hos Kia då, du som känner dem?

Jag vet även vad Auto motor och sport är för något, men på nätet är det en "nätblaska".
Jag har läst den långt innan den hamnade på webben
Har du inget att tillföra så kommer jag inom kort att låsa tråden eftersom ärendet verkar vara avslutat.
Du får spy din galla i någon annan tråd eller på någon annan plats.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Lackskada

38
Jag har också problem med min lack att den släpper på spoilern fram (vänster och höger under dimljusen)
Jag fick avslag och de sa att det beror på stenskott och att det inte ens var lönt att skicka det vidare för bedömning.... :crazy:
Jag har mailat vidare och skall se vad som händer.
årsmodell 2012
Bilagor
Capture.JPG Capture.JPG Visad 3188 gånger 41.39 KiB

Re: Lackskada

39
Hej

Ser ju ut som min lackskada.
Bara att skicka in som garantiärende.
Återförsäljare och KIA Sverige gör allt för att slippa ta sitt ansvar.
Stenskott ?????? Stolpskott är den som sagt så. Bilen är ju också ganska ny, min bil är 2009.
Om det vore stenskott så skulle 80% av den svenska bilparken vara lackfri efter 1 år enl. flera specialister som jag haft kontakt med under min skada.
Har en Mazda 5 2008 som har massor med stenskott både på motorhuv och framspoiler och klarlacken har inte släppt en enda millimeter fast jag tvättar den med högtryckstvätt en gång i veckan speciellt nu under vintern.
Konstigt att det bara är KIA som har problem med att vid stenskott så släpper klarlacken på stora ytor runt stenskottet.
bara "bullshit" från KIA:s sida men måmga går nog på det.
Hoppas du inte har Roy & Rogers Mack (Windahls Garatinbilar AB i Västerås) som återförsäljare för då försöker de lura dig på vad som helst.

Hoppas det löser sig.
TheFlyer

Kia CEED SW Plug-in Hybrid Advance Plus DCT 2021
KIA Carens Advance PLUS Automat DCT 2018

Re: Lackskada

40
Hej

Men vart skickar jag det om jag inte skickar till "min" återförsäljare? Provade att skicka in till info@kia.se
Fick detta av dem idag:
"Hej

Tack för ditt mail.

De som ger besked om garantin är Kia-verkstaden.
Om inte garanti, kan verkstaden förklara varför."


Jag har haft 6-7 relativt nya bilar under mina jordsnurr men det har aldrig blivit såhär på någon av dem.

Om du har några tips om vart jag skall vända mig är jag evigt tacksam.
Skriv svar

Återgå till "Problem"