Annons

Funderar på ny Ceed. Tips?

1
Hej!
Jag går i tankar på att köpa en ny bil då min gamla '09 Ceed's koppling och servo pajade under samma vecka. Verkstan vill ta 40 papp för att fixa båda felen och jag känner inte att det är värt det då jag ändå gick i tankar på att byta. Jag har vart nöjd med bilen i övrigt och har väl inte gett upp tanken på en nyare Kia Ceed (eller ev. Sportage).
Är det någon årsmodell eller liknande man ska hålla sig undan från när det kommer till barnsjukdomar, rostskydd och allmänt bättre kvalitet? Jag upplevde att min bil har vart ganska högljudd i kupén med så det är ett plus om de nyare är tystare. Stereon får gärna vara bättre än den som satt original i '09an (det blev djävulst irriterande att göra "trycka-in-Setup-knappen-i-12sekunder"-knepet i längden.)

Tacksam för eran input! :)

Mvh Anders
Annons

Re: Funderar på ny Ceed. Tips?

3
HellboyElvis skrev:Mitt råd blir då: Skaffa en Sportage SLe facelift (2014-2015).
Gärna en Special eller Fifa edition med navi, kamera, panorama, rattvärme och massa annat lull-lull.
Mycket bil för pengarna och väldigt få problem med dieselmotorerna.
Du kommer inte bli besviken...
Tack för din input! Ska lägga till den i min lista :)

Re: Funderar på ny Ceed. Tips?

5
Johan888sundsvall skrev:Nya ceeden är tystare men ej Mercedes klass. Jag är helnöjd med min har kört 890 mil nu. Ledhel/halvljusen kunde lyst lite bättre. sedan dct lådan dom är som dom är. Växlar lite konstigt ibland men det tar jag med en klackspark.
Klockrent bagage o jag som är 187 lång sitter riktigt bra i stolen.
Tycker faktiskt ljuset är riktigt bra.

Re: Funderar på ny Ceed. Tips?

6
Gaspo skrev:
Johan888sundsvall skrev:Nya ceeden är tystare men ej Mercedes klass. Jag är helnöjd med min har kört 890 mil nu. Ledhel/halvljusen kunde lyst lite bättre. sedan dct lådan dom är som dom är. Växlar lite konstigt ibland men det tar jag med en klackspark.
Klockrent bagage o jag som är 187 lång sitter riktigt bra i stolen.
Tycker faktiskt ljuset är riktigt bra.
Det lyser bra helt klart men kunde varit lite bättre :lol:. Klurar på att montera på en ledramp innanför grillen för att bli nöjd när det är regn o mörkt.

Re: Funderar på ny Ceed. Tips?

7
Johan888sundsvall skrev:
Gaspo skrev:
Johan888sundsvall skrev:Nya ceeden är tystare men ej Mercedes klass. Jag är helnöjd med min har kört 890 mil nu. Ledhel/halvljusen kunde lyst lite bättre. sedan dct lådan dom är som dom är. Växlar lite konstigt ibland men det tar jag med en klackspark.
Klockrent bagage o jag som är 187 lång sitter riktigt bra i stolen.
Tycker faktiskt ljuset är riktigt bra.
Det lyser bra helt klart men kunde varit lite bättre :lol:. Klurar på att montera på en ledramp innanför grillen för att bli nöjd när det är regn o mörkt.
Jo i mycket regn och mörkerkörning behövs extraljus,det kommer man inte ifrån på nån bil.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"