Annons

Re: Service Prislista.

91
Vad har ni betalt för en 6000 mils service på en Kia Ceed SW Crdi, årsmodell 2015, 128 hk tror jag det är.


Tack på förhand!
Kör nu;
Mercedes E200 D kombi Fleet edition 2019
Kia CEED SW PHEV 2021

Tidigare bilar;
Kia Sportage 1,7 CDRI special edition 2017
Kia Ceed SW CDRI special edition2 2015
Volvo XC60 D4 Summum automat AWD 2017
Kia Ceed SW CRDI 2011
Annons

Re: Service Prislista.

93
Tack för informationen, läste någonstans att Hedin tog över 7000 kr och det är ocker...
Kör nu;
Mercedes E200 D kombi Fleet edition 2019
Kia CEED SW PHEV 2021

Tidigare bilar;
Kia Sportage 1,7 CDRI special edition 2017
Kia Ceed SW CDRI special edition2 2015
Volvo XC60 D4 Summum automat AWD 2017
Kia Ceed SW CRDI 2011

Re: Service Prislista.

94
Gjorde första service (3000 mil) häromdagen på min Kia Ceed SW 2016 års modell (Diesel) Fick den gratis då jag har serviceavtal. Men frågade då vad nästa service vid 6000 mil skulle kosta och fick veta att den kommer att kosta 6000 kronor! Helt galet!

Jag känner mig ju mer eller mindre tvungen att serva hos Kia i och med garantin och uppdateringar av mjukvara . Men kan man serva hos Mekonomen utan att det påverkar nybilsgarantin? Jag undrar också om det kan skilja i pris mellan olika Kia verkstäder eller håller alla Kia verkstäder samma pris?


Mvh

Janne

Re: Service Prislista.

95
Du kan absolut serva den på icke-auktoriserad verkstad.
Kom dock ihåg att du måste spara kvitto, serviceprotokoll samt se till att delar med likvärdig kvalitet används.
Dessutom får du INTE kampajer, mjukvaruuppdateringar, navigationsuppdatering utförda och inte heller Kia assistans, som följer med om service utförs på auktoriserad verkstad.

Re: Service Prislista.

99
Bokade 1a service nu i veckan på våran Sportage GT-Line 2.0 CRDI -17, ska in i slutet av augusti.
Fick pris på 4500:- på Björkmans Bil i Avesta där jag även köpte bilen.
Kia Sportage GT-Line 2.0 CRDi Aut -17
Harley Davidson Crossbones

Återgå till "Service, garanti och försäkring"