Annons

Vad händer om verkstad inte klarar att åtgärda ett garantifel?

1
Precis som rubriken säger... vad händer om kia inte lyckas åtgärda ett fel som de själva menar är ett garantiärende? Jag har haft min bil inne för felsökning och reparation tre gånger och nu finns det, enligt verkstaden, endast en sak till att byta för att det ska fungera igen. Men om det inte blir bra vad gäller då? Felet är ju av en sådan art att man inte kan använda bilen på ett normalt sätt.

Bilen är servad enl. Boken och den är 4 år och har gått cirka 13000 mil. Jag är tredje brukaren.
Annons

Re: Vad händer om verkstad inte klarar att åtgärda ett garantifel?

3
HellboyElvis skrev:Hur menar du vad som händer?
Verkstaden får fortsätta felsöka och reparera tills felet är avhjälpt. Det kan hända att verkstaden får avslag på ersättning för reparationer/delar som ej varit felaktiga, men felet ska åtgärdas oavsett.
Vad är det som felar?
En elektrisk baklucka som lever ett eget liv. Det jag menar är att verkstaden hävdar att det endast återstår en del att byta och därefter har de bytt allt som har med bakluckan att göra. Om felet fortfarande är kvar och de inte vet vad som orsakar det.. vad ska de då göra?

Re: Vad händer om verkstad inte klarar att åtgärda ett garantifel?

7
Strountes skrev:
HellboyElvis skrev:Hur menar du vad som händer?
Verkstaden får fortsätta felsöka och reparera tills felet är avhjälpt. Det kan hända att verkstaden får avslag på ersättning för reparationer/delar som ej varit felaktiga, men felet ska åtgärdas oavsett.
Vad är det som felar?
En elektrisk baklucka som lever ett eget liv. Det jag menar är att verkstaden hävdar att det endast återstår en del att byta och därefter har de bytt allt som har med bakluckan att göra. Om felet fortfarande är kvar och de inte vet vad som orsakar det.. vad ska de då göra?
Skulle du kunna beskriva lite mer vad exakt symtom på bilen är? Kan va kul att veta:)
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15
Skriv svar

Återgå till "Service, garanti och försäkring"