Annons

Re: Bilen är orkeslös

11
Då läste vi ut felkoder och det var EGR som var fel på. Vi mätte den och då var det fel, vi jämförde med en exakt likadan bil som vi hade och var det andra värden. Den enda jag hittat begagnad var med avgaskylet och kostade 3000 kr, på Gustaf E bil kostar 5800 exklusiv moms. Tänkte ta ut den imorgon och göra rent först. Några tips vart jag kan köpa om rengöring inte hjälper?

Sent from my SM-N950F using Tapatalk
Annons

Re: Bilen är orkeslös

12
HellboyElvis skrev:Kan du läsa ut felkoder?
Annars ta iväg till verkstad och få utläst.
Med tanke på symtomet skulle jag gissa på EGR-ventil, men en felkod underlättar felsökningen.
Det var faktiskt EGR ventilen som är kass, tanken imorgon är att rengöra den och se om det hjälper.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Re: Bilen är orkeslös

13
Sök egr ventil på autodoc med hjälp av ditt regnummer, kolla även på google. En snabb slagning gav mycket men då jag ej visste ditt regnummer så vill jag inte ge exakt tips utifall det ej passar.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Bilen är orkeslös

14
Torgskräck skrev:Sök egr ventil på autodoc med hjälp av ditt regnummer, kolla även på google. En snabb slagning gav mycket men då jag ej visste ditt regnummer så vill jag inte ge exakt tips utifall det ej passar.
Jag sökte överallt, den som passar min fans bara på autodoc fast alla var slut på lager. Fanns en som sägs passa min på Skruvat men dat var inte den jag har i bilen.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Re: Bilen är orkeslös

16
Det blev en begagnad faktiskt, för ventilen satt fast som fasen, den gick av i ventilhuset när vi försökte lossa den. Nu blir det hela paketet med avgaskylet och allt. Delarna kommer förhoppningsvis på torsdag.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Re: Bilen är orkeslös

18
Svarar mig själv.
Nej den behöver inte giftas in, däremot kalibreras vilket går att göra själv med tex icarsoft.

Sen huruvida den verkligen måste kalibreras för att fungera good enough ska jag låta vara osagt. Hur välkalibrerad är original efter 15-20k mil?
Skriv svar

Återgå till "Service, garanti och försäkring"