Annons

Lite frågor om ny Rio Advance Automat

1
Hej

Står i valet och kvalet mellan en Skoda Fabia eller en Kia Rio. Nu några frågor. Hur är det med adaptiv farthållare till Kia Rio Advance? På flera ställen står det bara farthållare och på något ställe stod det både farthållare och fartbegränsare. Jag vill ha adaptiv farthållare som sänker farten automatisk om man kommer ifatt en bil. Vad det nu kallas på Kia språk:).

Hur är annars servicekostnaderna och intervallerna på Kia Rio Advance, 1.0 T-GDi bensinturbo 7-vxl. DCT. 100hk?

Något annat att tänka på gällande Kia Rio?
Annons

Re: Lite frågor om ny Rio Advance Automat

2
Farthållare och fartbegränsare är väl just vad de heter. Alltså inget med en adaptiv farthållare att göra. Så även på BMW:n jag hade innan. Förmodligen många andra märken med. Småbilar brukar vara svårare med viss utrustning än lite större och dyrare bilar. Vet inte om det heter något speciellt eller om det finns adaptivt till Rio, men det bör väl en återförsäljare kunna svara på.

Re: Lite frågor om ny Rio Advance Automat

3
På sidan 16 i broschyren står det om autobromsen, som använder både radar och kamera. Så det skulle inte förvåna mig om den faktiskt har adaptiv farthållare då radarn är den samma.

Men handlaren borde ju veta exakt (eller om man knatar in och kikar/provkör en).
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: Lite frågor om ny Rio Advance Automat

6
MagnusLindgren skrev:På sidan 16 i broschyren står det om autobromsen, som använder både radar och kamera. Så det skulle inte förvåna mig om den faktiskt har adaptiv farthållare då radarn är den samma.

Men handlaren borde ju veta exakt (eller om man knatar in och kikar/provkör en).
Japp, jag ska provköra en kärra. Har även börjat spana på Suzuki Swift vilket verkar vara en väldigt välutrustad bil för priset. Tycker dock både Rion och Fabian är snyggare.

Re: Lite frågor om ny Rio Advance Automat

7
Classe skrev:Min Rio har det inte från 19.
Service 1500 mil eller 1 år. Tycker servicen är dyr på Kia.
Annars en mycket trevlig bil.
Jag ska bara serva min bil ett tag på Kia sen gör jag det själv. Den här 7 års garantin läser man ju lite olika om också att den är rätt så godtycklig från Kia´s återförsäljare. Det första jag kollar i bilen är att jag sitter skönt i sätet. Nummer 2 är att öppna motorhuven och se hur servicevänlig den är för mig:).
Skriv svar

Återgå till "Rio"