Annons

Automatiskt helljus

1
För att starta automatiskt helljus (grön ikon med Auto) så puttar man ju spaken från sig mot instrumenteringen , inga konstigheter där. Men för att stänga av automatiskt helljus... Antingen får man vrida ljusvredet till vanligt ljus och sedan tillbaks till Auto, då stängs helljusautomatiken av. Eller så får man putta spaken från sig igen så att man slår på vanliga helljuset och sedan dra den mot sig för att stänga av helljus och då även automatiken. Inte så optimalt om man får möte...
Finns det något smidigare sätt att stänga av automatiken på?
KIA RIO 1.0 T-GDI 120HK DCT ADVANCE PLUS 2019
Annons

Re: Automatiskt helljus

2
Finns nog tyvärr inget annat alernativ.. Jag gör som ditt 2:a alternativ..Jag kom på det själv.. Ditt första alternativ har jag inte hört talas om.. Synd att auto inte funkar perfekt..avbländningen funkar bra på min Rio,men upp till helljus tar tid...Det tar säkert minst 15 meter innan det går in i helljusläge efter ett möte..i körskolan fick man lära sig att man ska upp till helljus,när bilarna är bredvid varann... Och detta skit kostar säkert en extraslant,istället för att bara ha manuellt...

Re: Automatiskt helljus

5
Om man slår på konstant ljus, menar ni då att funktionen automatiskt helljus inte finns tillgänglig?
Släcks ljuset då man låser bilen när vredet är i detta läge?
Dottern övningskör just nu och vill att hon lär sig att köra utan en massa automatik.
Skriv svar

Återgå till "Rio"