Annons

Däcktryck 16 tums..

1
Hej :) Ni som har 195/55 16 på era Rio..hur högt däcktryck har ni?Jag har såpass högt som 2,6 bar.. Verkstaden sa att däcktrycksvarnaren är för känslig o kan falsklarma om det är t.ex. 2,3.. Konstigt att det inte larmar på 2,2 på vinterdäcken då..kanske har att göra med att det är 15-tum o mjukare däck??Nåväl,vill gärna ta del av ni tycker
Annons

Re: Däcktryck 16 tums..

4
fyramyra skrev:Okej..då är nog bra,så sett,men bilen har högt vägljud,och stötig...kanske är det för att det är lågprofildäck,och inte för att däcktrycket är högt,eller..? Synd.. det slår rätt upp i ryggen..
Högt vägljud=Kia tyvärr

Re: Däcktryck 16 tums..

6
fyramyra skrev:Hej :) Ni som har 195/55 16 på era Rio..hur högt däcktryck har ni?Jag har såpass högt som 2,6 bar.. Verkstaden sa att däcktrycksvarnaren är för känslig o kan falsklarma om det är t.ex. 2,3.. Konstigt att det inte larmar på 2,2 på vinterdäcken då..kanske har att göra med att det är 15-tum o mjukare däck??Nåväl,vill gärna ta del av ni tycker
2.6 bar är mycket kör med rekommenderat tryck som står i dörren även det är lite stötigt så dragit ner till
2.2 runt om. Åker hellre mjukt och med komfort.
Men har du sensorer i däcken jag har via ABS systemet på min Rio från 19.
KIA RIO 1.0 T-GDI 120HK DCT ADVANCE PLUS 2019

Re: Däcktryck 16 tums..

7
Classe skrev:
fyramyra skrev:Hej :) Ni som har 195/55 16 på era Rio..hur högt däcktryck har ni?Jag har såpass högt som 2,6 bar.. Verkstaden sa att däcktrycksvarnaren är för känslig o kan falsklarma om det är t.ex. 2,3.. Konstigt att det inte larmar på 2,2 på vinterdäcken då..kanske har att göra med att det är 15-tum o mjukare däck??Nåväl,vill gärna ta del av ni tycker
2.6 bar är mycket kör med rekommenderat tryck som står i dörren även det är lite stötigt så dragit ner till
2.2 runt om. Åker hellre mjukt och med komfort.
Bilen var på service och verkstaden lufta däcken till 2.2 bar runt om och sa att det lägger dom i i alla ”små” bilar.
Men har du sensorer i däcken jag har via ABS systemet på min Rio från 19.
KIA RIO 1.0 T-GDI 120HK DCT ADVANCE PLUS 2019
Skriv svar

Återgå till "Rio"