Annons

Kanackar under motorhuvuden

1
Hej jag hittade en kia rio 2005 för ett rimligt pris och funderar på att köpa den.Jag förstår 0 om bilar.Jag provkörde bilen den gick bra förutom att kopplingen tar lite efter.
Jag öppnade motorluckan så tyckte jag att nånting knackande låter förutom motorns ljud.Som sagt jag kan inget om bilar men jag hör bra.Sa till säljaren om ljudet men hon visste inte vad det va.Idag hade hon frågat en verkstad om knackande ljudet och snubben hade sagt att det kan vara luft i ventilen.Kan det stämma?.Jag är mest orolig för om det kan vara motorn eller cylindern.Vad rekomenderar ni.Tack i förväg
Annons

Re: Kanackar under motorhuvuden

3
HellboyElvis skrev:Enbart utifrån din beskrivning skulle jag säga att det är motorrelaterat. Antingen slamrande ventiler eller kolvbultar eller vevlager. Kan bli dyrt om det rasar.

Tack för ditt svar.Kan det vara värt att göra felsökning på en verksta.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Kanackar under motorhuvuden

5
HellboyElvis skrev:Beror på övrigt skick på bilen och priset...
Byta koppling och i värsta fall byta motor drar iväg ordentligt i pris. Jag hade nog tittat på andra alternativ, om du inte får bilen för typ 4-5000:-
Säljaren ville ha 20 tusen för den.Jag erbjöd 12 och hon sa ok.Jag frågade om jag kunde ta den till nån verksta hon gick med på det.Dagen efter ringde hon och sa att hon känner nån i mekonomen och att hon skulle fråga honnom.Samtidigt säger hon hela tiden
jamen jag hämtar bilen imorgon jag säger inte förrän jag visar den till verksta då säger hon jamen jag visar den.Ok hämta mig vi åker dit tillsammans och frågar men då hittar hon på annat.Sen ringer hon igen och säger du sover väl sent jag kan hämta bilen typ 23-00 på kvällen.Klart att man då tänker att nånting är skummt med den.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar

Återgå till "Rio"