Annons

Bluetooth

1
Har en Kia Rio årsm. 13 trode man kunde koppla mobilen direkt till usb porten och spela musik via stereon men som jag nu förstått så kan inte vanliga bilstereos läsa android,.
Vad är enklaste lösningen att koppla mobilen så jag kan spela musiken via bilens vanliga stereo? Behöver inte vara blåtand men smidigt ifall det funkar enkelt alternativt någon enkel kontakt/sladd att bara koppla mellan usb uttaget i bilen och mobilen..

Någon som har kunskaper om detta?
KIA RIO 1,2 ECO EDITION
Annons

Re: Bluetooth

4
HellboyElvis skrev:Har du ställt in mobilen på att tillåta överföring av filer när du kopplar in kabeln?
Annars tolkar mobilen inkopplingen som enbart laddning.
Ja jag har ställt in så den tillåter överföring av filer men det står bara på stereon att ingen media hittad....
KIA RIO 1,2 ECO EDITION

Re: Bluetooth

5
Kianorr skrev:
HellboyElvis skrev:Har du ställt in mobilen på att tillåta överföring av filer när du kopplar in kabeln?
Annars tolkar mobilen inkopplingen som enbart laddning.
Ja jag har ställt in så den tillåter överföring av filer men det står bara på stereon att ingen media hittad....
Enklast borde väl vara att köpa en 3,5mm hörlurssladd (hane-hane) och koppla in i aux-uttaget i stereon och sen i stereomenyn välja aux-läget ist för ex radion?
2018" Kia Niro - 1.6 GDi Hybrid DCT-6 - Pluspaket 1 - Gravity Blue

[[ Innan dess: Seat Ibiza Stella 1.6 (-01), Seat Cordoba 1.6 (-00), Wolkswagen Lupo 1.4 (-00) ]]
Skriv svar

Återgå till "Rio"