Annons

Lastavskiljare

1
Har en carnival, en -05, som jag nyligen köpt begagnad. Den har två stolar i tredje raden och när vi ska på resa som kräver packning kommer vi att lyfta ut en av stolarna och placera familjen 2+2+1 räknat framifrån. Finns det någon smart lösning för att personen längst bak ska kunna åka bredvid lasten och ändå åka säkert? Jag tänker mig någon typ av skiljevägg mellan.
Tacksam för tips!
Annons

Re: Lastavskiljare

2
Vi gör på samma sätt (och tar även ur mittensätet ur rad 2) men jag har aldrig kännt behov av att säkra lasten på det sättet. Jag tycker att det har gått bra att packa lasten säkert ändå, genom en genomtänkt placering av prylarna.

Annars tänker jag mig att man borde kunna bygga något själv av exempelvis skiva i trämaterial. En konstruktion i form av ett L där packningen/vikten på golvplattan låser den vertikala skivan.

Re: Lastavskiljare

3
Jo, det är klart, men vid en olycka vill man ju inte ha alla grejerna flygandes omkring i bilen. Det går såklart att säkra med ett nät och spännband, men jag letar efter något lite mer " kombilikt". För att få både en sjusitsig bil och en kombi. Både äta och spara kakan;-)
Skriv svar

Återgå till "Carnival"