Annons

Venga elfel?

1
Hej
Min sambo har nu kört 500mil med sin Venga.
Plötsligt fungerade inte centrallåset och fick använda nyckeln. Sedan var displayen nollställd tid och datum värme, radiokanaler etc. Alla inställningar försvinner igen när motorn stängs av.
Vad kan detta vara? Har försökt att nå Karebybil för åtgärd men de tycks vara fullt upptagna att sälja mer bilar... :think:
Annons

Re: Venga elfel?

2
SuperMario skrev:Hej
Min sambo har nu kört 500mil med sin Venga.
Plötsligt fungerade inte centrallåset och fick använda nyckeln. Sedan var displayen nollställd tid och datum värme, radiokanaler etc. Alla inställningar försvinner igen när motorn stängs av.
Vad kan detta vara? Har försökt att nå Karebybil för åtgärd men de tycks vara fullt upptagna att sälja mer bilar... :think:
;) Tja det fungerar nu igen efter att dragit i kablarna till batteriet, skumt får ha koll om det sker igen...

Re: Venga elfel?

4
Jag har också fått problem, min bil har kört drygt 2000 mil.
för några dagar sedan när jag precis satt mig i bilen så började den tjuta, fattade ingeting. Men jag tryckte på nyckeln för öppna och då slutade det.
Sen har autolåset som låser alla dörrara när man börjat köra börjat att låsa och låsa upp i tid och otid. mycket konstigt.

vad skall man göra åt detta? :evil:
Skriv svar

Återgå till "Venga"