Annons

Lack skador

1
Hej
Hur många av er Soul ägare har upptäkt blästerskador på bakdörrarna pga för små stänkskärmar, vet att dom finns på Ceeden.
Vilken respons har ni fått i från er service verkstad? har man åtgärdet skadorna? satt dit skyddsfilm över skade området?
Har själv en 2010, med dessa problem, stänkskydd är byta, skadan blev lackad, men ingen skydds film blev monterad, och nu är skadan tillbaka, o Kia säger att den lackningen av skadan gjorde vi som en goodwill.
Är det någon som har samma problem med att Kia inte tar sitt ansvar, och inte får någon hjälp av dom??
Kommer själv att ta kontakt med ARN och försöka få hjälp med detta.
Kontakta gärna mig, för ju fler ärende man skickar till ARN ju större chans att man blir hörd.
Annons

Re: Lack skador

2
Hej
Köpte en svart Kia Soul 2015, demobil som gått 60 mil.
Upptäckte inte förrän senare att den hade blästringsskador längst bak/ner på bakdörrarna.
Till saken hör att den helt saknar stänkskydd. Vände mig till Kia, hör och häpna det finns inte stänkskydd till Soul II (2015).

Jag fick lov att tillverka egna stänkskydd som jag monterat fram. http://badassparts.se/catalogsearch/res ... %A4nkskydd

Klippte till dom med plåtsax och lät dem sticka ut en bit på sidorna. Resultat: ingen sprut på bakre/nertill dörr.
Skriv svar

Återgå till "Soul"