Annons

Bromsar

1
Kanske inte hör hitt men kanske nån själ som kan hjälpa är ju bilvård på sätt och viss.

Köpte en kia pincato 2004 för nån vecka sen när jag skulle köra hem upptäckte jag att abs lampan ville tändas vid 100 kmh. Men när jag körde hemma i stan tändes den aldrig. Men för ett tag sen börja den lysa hela tiden fast jag stänger av motorn. Förut slockna den. Men nu har bromslampan tändas vid högre fart inte när jag kör på mindre vägar. Såg när jag titta på abs kransen att nån har fullaga den så kan ju vara en orsak. Men har läst att är det kransen ska den tändas när man börja kört.inte hela tiden Men bromslampan vad kan det vara? Samma dim på alla 4 hjul för övrigt och kolla kontakter rengjort kransen. Märkte att höger framhjul snurra trögare en vänster fram. Nån som kan ha med broms lampan? Den bromsar som den ska utan abs förståss
Annons

Re: Bromsar

2
Köpt via handlare?
Isf har du garanti, en handlare får ej sälja en bil utan att lämna viss garanti, bromsar är del av sådan garanti då det är en säkerhetsdetalj, säljaren är enligt lag tvingad att stå för reparationen.

Privat är det sämre, då får du själv ta smällen.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.
Skriv svar

Återgå till "Picanto"