Annons

Vad kan det vara som läcker diesel?

1
Hejsan, hejsan!

Jag och min läckra Picanto diesel av 2006 års modell har precis överlevt en besiktning och det är jag förstås glad för. Men besiktningssnubben anade att min bil läcker någonstans ifrån och det har han rätt i. Han kunde peka ut var han trodde att det läckte från men visste inte vad det var från för en pryl. Det vet inte jag heller och jag tänkte att någon här borde veta. Jag ska försöka beskriva platsen och prylen så bra som jag kan.

Blänger man ner i motorrummet ser man inte den här mackapären. Men den sitter på vänster sida. Man måste alltså stå under bilen och kika långt upp till höger, på passagerarsidan med andra ord. Den är rätt långt fram mot grillen om jag inte missminner mig alldeles. Den här tingesten har en stor bult i centrum på undersidan och jag gissar att det är en packning som kan ha gett sig. Men vad det är för en del har jag ingen aning om. Den var otroligt rostig. Kanske kan det vara en ledtråd?

Hoppas att någon har en aning om vad det kan vara jag ordar om och också vad jag kan tänkas behöva handla hem för att ta itu med problemet.

Mvh Anders
Annons

Re: Vad kan det vara som läcker diesel?

3
Hejsan och tack för svar.

Nej, det bytte jag i somras och det sitter mera till vänster underifrån sett i bilens färdriktning. Men det finns vissa likheter i utseende med det som jag ser av den grejen som läcker. Inte är det väl så att det finns flera filter än bränslefiltret som kan droppa ur sig diesel?
Skriv svar

Återgå till "Picanto"