Annons

En lugn genomgång av min första månad på CSGOEmpire

1
Okej, tänkte dela med mig av hur min första månad på sajten faktiskt gick till. Ingen hype, bara vad som hände och vad jag tyckte.

Hur kom jag igång?

Jag hade hört talas om empire csgo från ett par polare som spelar CS2 regelbundet. Jag var skeptisk till en början, för jag hade testat ett par andra ställen tidigare och upplevelsen hade varierat ganska rejält. Men jag bestämde mig för att ge det en chans med ett litet belopp, ungefär som ett test, och se hur det kändes.

Registreringen gick snabbt. Inget konstigt formulär, inga konstiga krav. Jag kopplade mitt Steam-konto, bekräftade mejlet och var igång på under fem minuter. Det är det minsta man kan kräva, men det är ändå värt att nämna att det faktiskt fungerade utan krångel.

Vad är det för spel och lägen som finns?

Det finns ett par olika sätt att spela på sajten. Jag fokuserade mest på roulette-varianten och coinflip under den första månaden. Roulette är ganska rakt på sak: du väljer färg eller sektor, satsar coins, och ser vad som händer. Coinflip är lite mer spännande rent känslosamt, men oddsen är ungefär desamma i längden.

Coins är valutan på sajten och du kan antingen köpa dem direkt eller sätta in CS2-skins. Jag satte in ett par skins jag inte använde längre, vilket kändes som ett bra sätt att testa utan att lägga ut riktiga pengar direkt. Värderingen av skinen var rimlig, inte perfekt, men rimlig.

Det finns också ett jackpot-läge som jag testade ett par gånger. Det är roligare att följa live men svårare att vinna om du inte satsar stort. Jag höll mig till de mindre pottarna och det funkade okej som underhållning.

Vad gick bra och vad gick sämre?

Ärligt svar: jag låg plus under vecka ett, minus under vecka två och tre, och ungefär på noll i slutet av månaden. Det är ganska typiskt för den här typen av sajt om du spelar med huvudet. Jag satte ett dagligt tak för mig själv och höll mig till det, vilket hjälpte.

Det som fungerade bra:

* Gränssnittet är snabbt och laddade aldrig konstigt för mig.
* Chatten på sajten är aktiv utan att vara för stökig.
* Uttag av coins till skins gick igenom inom rimlig tid, ungefär en till två timmar.
* Supporten svarade när jag hade en fråga om en transaktion, tog ungefär tre timmar men svaret var faktiskt hjälpsamt.

Det som var mindre bra:

* Coinvärdet på skins kan variera lite beroende på marknadspris, så det är värt att hålla koll på vad dina skins faktiskt är värda innan du sätter in dem.
* Jackpot-lägena kan kännas ojämna om du är ny och inte vet hur stora de aktiva pottarna brukar vara vid olika tider på dygnet.

Vad gäller bonusar och kampanjkoder?

Det här är en fråga jag fick av en kompis som ville testa sajten. Svaret är att det finns kampanjkoder att hämta, och det är värt att kolla in sidan för csgoempire kampanjkod innan du sätter in något. Jag använde en kod när jag registrerade mig och fick lite extra coins att börja med. Det är inte enorma summor, men det ger dig lite mer att testa med utan att riskera lika mycket av egna pengar direkt.

Koder kan ändras eller uppdateras, så det är bäst att kolla sidan direkt istället för att lita på gamla inlägg i forum.

Hur passar det in med att faktiskt spela CS2?

Jag spelar fortfarande CS2 aktivt vid sidan av. Det är viktigt att inte blanda ihop de två sakerna, sajten är inte ett alternativ till spelet, det är mer ett sätt att göra något med skins man inte använder. Jag följer fortfarande patch-noter och nyheter om spelet via svenska sajter som https://www.loading.se/ för att hålla koll på vad som händer med ekonomin i spelet, vilka vapen som är populära just nu och vilka skins som rör sig i värde. Det påverkar faktiskt vad som är värt att sätta in och ta ut.

Slutsats efter en månad?

Det är en okej sajt om du vet vad du ger dig in på. Det är inte ett sätt att tjäna pengar, det är underhållning. Jag behandlar det som jag skulle behandla ett biobesök eller en spelkväll, ett belopp jag är beredd att förlora, och om det går bra så är det bonus.

Sätt ett tak, håll dig till det, och använd kampanjkoder när du registrerar dig. Det är mitt råd efter månad ett.