Annons

Bättre upplägg förr på Forumet

1
Varför är forumet förändrat till de sämre?, istället för att ha överblick över de senaste ämnerna får man klicka i in sig under massa sub ämnen.

Så mycket trafik är det inte här att det skall behövas - faktiskt ett ganska dött forum detta, när ämnen kan vara i topp flera dagar utan någon svarar eller skriver något nytt..

Förstår att tanken är god, men det är väl lätt att överarbeta när man väl börjar göra om.
[i][b][color=#008000]eco [/color][color=#404040]ceed sw -10:a[/color][/b][/i]
Annons

Re: Bättre upplägg förr på Forumet

2
Jag är inte säker på att jag håller med, speciellt inte om att forumet skulle vara dött. Om så är fallet kan jag ju lika gärna stänga ner servern, för jag har inte lust att lägga ner en massa tid och pengar i onödan.

Men jag tar gärna in fler synpunkter innan jag/vi gör om allt igen eller stänger ner ;-)

Peter

RobinSW skrev:Varför är forumet förändrat till de sämre?, istället för att ha överblick över de senaste ämnerna får man klicka i in sig under massa sub ämnen.

Så mycket trafik är det inte här att det skall behövas - faktiskt ett ganska dött forum detta, när ämnen kan vara i topp flera dagar utan någon svarar eller skriver något nytt..

Förstår att tanken är god, men det är väl lätt att överarbeta när man väl börjar göra om.
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

Re: Bättre upplägg förr på Forumet

3
Nej, nej det är ett jättebra forum, stäng inte för guds skull.
Det är ju alltid så att förändringar kan upplevas dåliga fast dom inte är det.
Det beror ju på att man måste lära sig lite nytt.
Det här blir säkert bra.

Jag brukar hålla till på ett annat bilforum och där finns en mycket bra funktion
som jag saknar här. Möjligt att den finns fast jag inte ställt in den rätt.
Funktionen jag tänker på är att alla nya inläggsrubriker har fet text.
Alltså det som tillkommit sedan senaste besöket syns lätt då det har fet text.
Eftersom jag kanske är inne någon gång i veckan och läser så minns jag inte var jag var senast.
Är då inläggsrubriken med fet text så kan jag snabbt och lätt se vad som är nytt.
Det är ju bara att gå in på varje undermapp och så ser man ju vad som är nypostat sedan sist.
Fördelen med undermappar är ju att man kan välja det man är intresserad av.
exvis så har jag inte så stort intresse av bilbarnstolar och behöver inte ödsla tid på den mappen.
Tycker detta verkar bra, hoppas du kör vidare Peter, du gör ett kanonjobb med detta forumet,
jag vet att det kommer till mer och mer folk hit.

Re: Bättre upplägg förr på Forumet

4
Personligen tycker nog jag oxå att det "gamla" var enklare och bättre.
Kan leva med detta "nya"...men eftersom synpunkter efterfågades så ;)
Med tanke på hur få Kiabilar det finns i landet så kan jag absolut inte
hålla med om att forumet är dött. Sen är det är ju upp till oss medlemmar om
vi ska ha ett levande eller dött forum.
Eftersom jag har blivit något av en Ceed nörd så är jag tacksam för att vi
fått ett svenskt forum för Kia bilar.
Så all heder åt våra moderatorer som gör detta möjligt.
Kia Ceed EX 1.6 EX komfort svart -11 (fruns)
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07

Re: Bättre upplägg förr på Forumet

5
Tack kalle2345. Mitt svar var lite ironiskt. Vi har haft en massiv medlemstillströmning med över 100 nya medlemmar på en vecka och i snitt 300 unika besökare per dag. Att det sedan inte genererar mer frågor/svar handlar mycket om att de eventuella problem man tar med sig hit redan finns besvarade i någon form.

Men för att återgå till din fråga. Jag har precis lagt till att senaste inlägget dyker upp med titel istället för enbart datum. Skicka gärna länk till forumet ska jag kolla om det är något jag kan lägga till.
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

Re: Bättre upplägg förr på Forumet

6
Om ni går in på cee'd nu så har jag aktiverat "aktiva trådar" igen. Där dyker alla trådar som är aktuella upp automatiskt och borde vara synonymt med det som du och Robin_sw tyckte var bättre förr =). Enda skillnaden mot förut är att vi har exakt samma forum som innan fast med kategorierna överst.

Och kategoriindelningen är också ett sätt att säkra inför framtiden. Vi hade på cee´d-avdelningen 14 sidor med trådar och man kan lugnt påstå att sidan 2-14 var stendöda eftersom inga nya användare bemödar sig med att läsa igenom 300 trådar för att hitta det man letar efter. Med många nya medlemmar skulle sidantalet svälla och till slut bli okontrollerbart. Det tog mig flera timmar att gå igenom alla meddelanden och flytta till nya kategorier och har svårt att tänka mig att göra det om ett år om det skulle vara 1000 trådar istället för 300 ;)
Laban skrev:Personligen tycker nog jag oxå att det "gamla" var enklare och bättre.
Kan leva med detta "nya"...men eftersom synpunkter efterfågades så ;)
Med tanke på hur få Kiabilar det finns i landet så kan jag absolut inte
hålla med om att forumet är dött. Sen är det är ju upp till oss medlemmar om
vi ska ha ett levande eller dött forum.
Eftersom jag har blivit något av en Ceed nörd så är jag tacksam för att vi
fått ett svenskt forum för Kia bilar.
Så all heder åt våra moderatorer som gör detta möjligt.
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

Re: Bättre upplägg förr på Forumet

7
Det är era åsikter/Förslag som gör att vi kan utveckla forumet till så mycket bättre.
Dock är det som Peter säger:

"Och kategoriindelningen är också ett sätt att säkra inför framtiden. Vi hade på cee´d-avdelningen 14 sidor med trådar och man kan lugnt påstå att sidan 2-14 var stendöda eftersom inga nya användare bemödar sig med att läsa igenom 300 trådar för att hitta det man letar efter. Med många nya medlemmar skulle sidantalet svälla och till slut bli okontrollerbart. Det tog mig flera timmar att gå igenom alla meddelanden och flytta till nya kategorier och har svårt att tänka mig att göra det om ett år om det skulle vara 1000 trådar istället för 300 "

Kan bara säga att jag gillar det fullt ut ;)
Snabb och smidig navigering är nog vad dem flesta är ute efter.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Skriv svar

Återgå till "Om forumet"