Annons

Re: Fri och obunden??

1
Hej Gasar-Magnus,

Det finns ingen som helst koppling mellan oss och Kia Motors. Vi driver forumet för att vi gillar våra bilar. Jag har personligen sedan starten betalat alla omkostnader ur egen ficka. Googleannonserna har hittills genererat ungefär 17 Kr. Med andra ord en bra bit kvar till de 700 Kr som Google sätter som undre gräns för att ens betala ut ersättning för annonser.

Övriga annonser, t ex att få folk att köpa min bok för att på så sätt stödja forumet har resulterat i sammanlagt 12 klick på bannern och inga köp.

Sajten kostar mig ungefär 1000 Kr per år i rena omkostnader. Tiden jag lägger ner på forumet ej inräknat.

Hoppas det svarar på din fråga.

/Peter
Gasar-Magnus skrev:Efter att ha läsa senaste "Kia-bladet" har jag lite funderingar om forumet:

Jag är/var aktiv på många olika bilforum såväl svenska ( AutoPower/Subaru m.fl.) som internationella ( HondaSUV, Subaru m.fl.) även som moderator.

Hur är "kopplingen" mellan Kia Motors och KCC??

Man skall ju vara VÄLDIGT på det klara att om man på ett eller annat vis lierar sig med tillverkaren/importören kan man hamn i allsköns trångmål både moraliskt, juridiskt och ekonomiskt.
Det kan ju initialt verka lockande med support av en importör MEN vad händer den dagen "liken börjar flyta upp"??
T.ex låter man importören backa upp en mer serverplats så kan man ställas inför:
" ta bort alla inlägg om XXX annars stänger vi ner er" och då har man ett delikat dilemma på halsen

Givetvis kostar ALLT pengar och pengar luktar inte MEN det kan vara bättre för trovärdigheten ibland att "bara" sälja bannerreklam till importören än sätta sig i knät till 100%

Vad har sitens ansvaringa för tankar och reflektioner över detta??
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com
Skriv svar

Återgå till "Om forumet"