Annons

Västerås - Kiastaden?

1
På parkeringen - där jag bor - såg det ut såhär för en stund sen. De fyra första bilarna var "rätt" märke och alla är av olika modell. Konstigt nog finns det ingen Sportage på just vår parkering, men det brukar stå en lite längre bort.

P.S. På tisdag kommer det en till Ceed till parkeringen, vi har pushat så bra att ytterligare en granne nu skaffat en ny kombi :)

P.P.S. Den röda bilen är första Kian som går som trafikskolebil i Västerås :thumbup:
WP_000598.jpg WP_000598.jpg Visad 5813 gånger 112.06 KiB
Kör: Kia Ceed GT+, Kia Soul
Körde: Kia Optima Executive
Annons

Re: Västerås - Kiastaden?

4
Det är rätt otroligt (och kul för Kia) att 25% av bilarna på parkeringen är en Kia. Lite som Opel i Sverige för 45 år sen :)

Det finns en Hyundai också, fast den brukar stå i garage.
Kör: Kia Ceed GT+, Kia Soul
Körde: Kia Optima Executive

Re: Västerås - Kiastaden?

5
Bumpar tråden med en ny bild, tagen idag vid gamla Elgiganten i Västerås - numera Stadium Outlet (tror jag det heter).

Skulle parkera, som vanligt, och ställer mig bredvid en schysst Sportage. Då upptäcker jag att jag är helt omringad av Sportage och en Sorento. Man kan nästan tro att det är iscensatt, eller att "Kia Sverige" har konferens, men det är alltså helt vanlig parkeringsplats i Västerås. :shock:

Någon från forumet som känner igen sin bil? ;)
WP_000614.jpg WP_000614.jpg Visad 5772 gånger 90.24 KiB
Kör: Kia Ceed GT+, Kia Soul
Körde: Kia Optima Executive

Re: Västerås - Kiastaden?

8
Jag kan inte minnas att jag spontant pratat om min SAAB, min Chrysler (försökte en gång när jag hade problem men det var en sur jäkel...), Renault eller Citroen med en okänd ägare av samma märke. Sedan jag började köra KIA har jag däremot märkt att flera personer som själv har KIA eller funderar på att skaffa en har kommit fram och jag har själv tagit kontakt några gånger (å då särskilt när jag lurade på att köpa en sportage).

Är vi KIA ägare lite trevligare o mer sociala? Såg hur alla KIA på parkeringen klustrat lite mysigt på Mibes bild :)
Sportage 2,0 CRDI Komfort, aut, Sirius Silver -13.
F.d. Cee'd 1.6 Diesel ECO SW 2011, Piston grey.
Skriv svar

Återgå till "Bilder"