Annons

Re: Leveranstider för e-niro

31
282 e-niro levererade i januari mot 8 i december. Ungefär lika många som man inte hunnit leverera och som kom till Sverige tom början av januari. Så om några veckor är det nog normalt igen.

I varje fall kom min bil till handlaren förra veckan och står nu och väntar på mig. Alltså 11 månader efter beställning. Den hade kunnat levereras i november, dvs 9 månaders leveranstid.
Annons

Re: Leveranstider för e-niro

32
Beställde i början av december 2019. Bilfirman har nu fått tillgång till något system från kia och det ger prognos på leverans till mig vecka 18 +- två veckor, dvs tidigast 13/4 och senast 15/5 antar jag. Med tanke på coronavirus och all-sakers-jävlighet så blir det väl i juni någon gång.

Re: Leveranstider för e-niro

34
Skyfox77 skrev:
Är det nån som fått sin e-niro i år? Det är inte så många arbetsdagar kvar av januari. Kanske är man i kapp i slutet av februari. Eller mitten av mars.
Under hela Januari månad har det levererats bilar både höger och vänster, jag fick själv min i onsdags :)

Fick du den nya modellen ?

Re: Leveranstider för e-niro

35
Rotzelleri skrev:
ErikG skrev:Nytt preliminärt datum januari 2020. Bilar som säljs 2019 levereras som årsmodell 2019, alltså utan UVO och 10-tumsskärm och kanske annat som kommer i nya årsmodellen. Antagligen 3-fasladdning, eftersom Kona aviserat det för 2020. Vilket innebär att modell 2020 antagligen börjar levereras i andra halvåret 2020, antagligen till ett högre pris än dagens. Det lär komma ut ett antal begagnade demobilar när säljarna byter ut sina. En sådan verkar vara ute nu på KVD (rejält slitna framdäck, klistermärken i lacken och exportförbud).

Verkar finnas andra orsaker till sena leveranser...

Kia "blockerar" laddbilarna även i Sverige...

https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... i-sverige/
Vi beställde vår e-Niro den 5:e augusti -19 och säljaren skrev 11:e mars -20 som preliminärt leveransdatum. Sent den 11/3 ringde de och sa att bilen var klar för hämtning. En ren slump förstås, men ändå. Vi fick en 2020 års modell.
Är så här långt väldigt nöjd med hur TB Bil i Norrköping har skött affären. Hoppas att den känslan finns kvar även efter många års ägande.

Re: Leveranstider för e-niro

36
Beställde Kia e-Niro med största paketet precis i början av januari 2020. Fick leveransbesked vecka 38, så det blir väl ca 8,5 månaders leveranstid.

Började fundera på om jag skulle avboka, men kom på att jag hade beställt via mitt företag, och då har man ingen ångerrätt på ingångna avtal....funderar på om det hade varit bättre att ta den på privat leasing istället.

Re: Leveranstider för e-niro

39
Beställde min i slutet av april. Minst 8 månader var budet och mycket osäkert m.a.p Covid19. Slog till ändå. Nu visade det sig att Covid19 gav motsatt effekt. Alla bilar till Spanien, Italien m.f.l har istället prioriterats norrut mot Sverige. Sverige är prio 1 pga vi inte stängt ned. Bilen kommer förhoppningsvis redan i början av Juli! dvs drygt 2 månaders leveranstid. Fick beskedet idag av säljaren. Passa på alla ni som inte beställt pga lång leveranstid!.

Re: Leveranstider för e-niro

40
freddelumpen skrev:Beställde min i slutet av april. Minst 8 månader var budet och mycket osäkert m.a.p Covid19. Slog till ändå. Nu visade det sig att Covid19 gav motsatt effekt. Alla bilar till Spanien, Italien m.f.l har istället prioriterats norrut mot Sverige. Sverige är prio 1 pga vi inte stängt ned. Bilen kommer förhoppningsvis redan i början av Juli! dvs drygt 2 månaders leveranstid. Fick beskedet idag av säljaren. Passa på alla ni som inte beställt pga lång leveranstid!.

Det låter ju alldeles toppen ifall det är så! Får kanske kontakta säljaren till veckan och höra efter!
Skriv svar

Återgå till "e-Niro"