Annons

Tips på aktivt kolfilter!

1
Har letat som en tok efter ett aktivt kolfilter till nya Ceed då Kias egna är vanligt filter och då dom inte har nått aktivt kolfilter att köpa. Till slut hitta jag ett med exakta mått som passar rakt av. Kias original nummer är 97133-F2000 på filtret. Slår man det på på diverse sidor får man allt för ofta upp fel filter,filter som inte är tillräckligt högt. Alltså filtret till gamla Ceed. Men tillslut hitta jag Corteco som hade. Det heter: 49405696!
P.S tar 2 min att byta busenkelt. Borde bytas varje service alltså vid varje 1500mil men byta bara varannan service. Mitt va riktigt skitigt och fullt med damm och partiklar. Min bil har gått 1700mil 1 år gammal.
Annons

Re: Tips på aktivt kolfilter!

3
SorentoUM skrev:En del vill kanske ha det bytt på varje service, men de flesta hade nog klagat på hög servicekostnad och tyckt det var onödigt.
Man kan ju alltid lägga till att få det bytt på service även om det inte ingår.
Ja sant! 300:- tar Kia för original filtret. Tycker dock det kan ingå i den ganska saftiga servicekostnaden Kia tar. 2400:- första service o då e det bara olja o filter och navi uppdatering och en snabbkoll på enstaka komponenter.
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"