Annons

Kolla på film, YouTube och Netflix i Kia Ceed SW (CD) 2018+

1
Tjena!

Har nyligen fått YouTube och VLC att lira på det inbyggda media systemet i Ceed 2019. Netflix är lite hackigt just nu men misstänker att det är jag som inte har pillat på rätt inställning ännu.

Finns det intresse så kan jag göra en steg för steg video och ladda upp här. Men det är mest om ni skulle uppskatta det.

Detta funkar också på andra bilmodeller med samma mediasystem: Sportage 2018, ProCeed 2019, Stonic 2019, Picanto 2019, Stinger 2018 och Sorento. Är tveksam om det funkar på diverse eldrivna Niros då dom har en lite bredare skärm. Men skulle tro att det funkar. Vet att min Ceed var förinstallerad med alla El/Eco programvarorna också, så den ända skillnaden skulle vara skärmstorleken. X-Ceed har också en bredare skärm så låter den vara osagd.

Man kan även installera Spotify och Waze och annat men ni måste internetdela från er Telefon eller sätta in ett USB drivet Wi-Fi modem i bilen.

Måste säga att när man kollar högupplöst film så är skärmen faktiskt väldigt bra! Rätt så skarp bild och bra ljusstyrka. Ljudet lirar också väldigt bra!

Vi får se vad ni tycker!

/Mvh Vincent
Bild
2019 - KIA ceed SW GT-Line 1.4T-GDi - Track Red
2015 - KIA cee'd GT+ 1.6T-GDi - Black Pearl såld!
Bild
Annons

Re: Kolla på film, YouTube och Netflix i Kia Ceed SW (CD) 2018+

5
Så! Har gjort en liten snabb och enkel video. Gjorde denna i all hast så skulle där vara något som jag missat så hojta till!

Tänk på att ni gör detta på egen risk! Allt går att avinstallera och sedan stäng av och lås bilen i 10 min så är allt återställt. Men så klart så hjälper jag gärna till om ni får problem! Se videon nedan:

https://youtu.be/ftDgOPfDRV8

Lycka till! :thumbup:
2019 - KIA ceed SW GT-Line 1.4T-GDi - Track Red
2015 - KIA cee'd GT+ 1.6T-GDi - Black Pearl såld!
Bild

Re: Kolla på film, YouTube och Netflix i Kia Ceed SW (CD) 2018+

7
Johan888sundsvall skrev:Kommer du länka vart du laddade ner apparna till usb ?
Kommer man bara kunna kolla på film via usb?
Kommer man kunna se film när man kör eller är det bara när bilen står stilla?

Riktigt lättförståeligt video mycket bra :thumbup:

Tack så mycket! Där finns en YouTube app också som jag kan länka till. Man kan dock inte använda den vanliga YouTube appen eftersom man saknar Google Play Services. Men dom flesta apparna går att ladda ner här https://www.apkmirror.com/. Fungerar inte appen finns det en viss risk att det är pga att man då saknar Google Play Services. Så direkt på rak arm kan jag säga att BankID kommer tex inte funka. Om man ville ha BankID i sin bil :lol:

Du kan kolla även när du kör! Det är inga problem!

Kör försiktigt! :P
2019 - KIA ceed SW GT-Line 1.4T-GDi - Track Red
2015 - KIA cee'd GT+ 1.6T-GDi - Black Pearl såld!
Bild
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"