Annons

Dålig regnsensor!

1
Nån mer än jag som upplever att regnsensorn inte fungerar som den ska. Det kan spöregna ute utan att torkarna kör hela tiden,kör intervall för att en liten stund köra hela tiden sedan intervall. Har testat olika nivåer på känslighet utan nån lycka. Känns som det e nått galet. Hade den inne på Kia o då tog dom en liten vattenspruta o spruta på sensorn. Funkade! Men i verkligheten funkar den inte som man vill. Den borde vara mycket mer känsligare.
Annons

Re: Dålig regnsensor!

2
Precis min upplevelse, måste ofta slå på manuellt för den är alldeles för passiv.Frågan är om det är den fysiska regnsensor som är skräp eller om det är nått som kan lösas med mjukvaruuppdatering. Inte pratat med Kia om detta ännu dock.

Re: Dålig regnsensor!

3
ebbhead skrev:Precis min upplevelse, måste ofta slå på manuellt för den är alldeles för passiv.Frågan är om det är den fysiska regnsensor som är skräp eller om det är nått som kan lösas med mjukvaruuppdatering. Inte pratat med Kia om detta ännu dock.
Försökt ta upp det med min ÅF men som med flera andra saker jag tagit upp så e det bara,så ska det vara. Kia verkar vara riktiga kvalitets bilar!

Re: Dålig regnsensor!

4
Gaspo skrev:
ebbhead skrev:Precis min upplevelse, måste ofta slå på manuellt för den är alldeles för passiv.Frågan är om det är den fysiska regnsensor som är skräp eller om det är nått som kan lösas med mjukvaruuppdatering. Inte pratat med Kia om detta ännu dock.
Försökt ta upp det med min ÅF men som med flera andra saker jag tagit upp så e det bara,så ska det vara. Kia verkar vara riktiga kvalitets bilar!

Samma här enligt min ÅF fungerar den inte riktigt som man önskar :)
KIA RIO 1.0 T-GDI 120HK DCT ADVANCE PLUS 2019
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"