Annons
Annons

Re: Whats App funkar ej med Android auto?

3
Yes, WhatsApp and many others (Hangouts, Android Messages, Facebook Messenger, etc.) support Android Auto but you won't see any app icon for these. Messaging is all done through voice command, so you should get a notification if you receive a WA message that you can reply to by tapping on the notification, or you can say "Send a WhatsApp message to <contact name>".

Re: Whats App funkar ej med Android auto?

4
Har ni röststyrning i era bilar med?
Jag har inte en Kia men jag har en knapp på ratten som väcker min Google assistent när man trycker på den och den är ganska så bra på att förstå vad man vill.
Har inte provat så mycket Android auto men när jag kör telefonen med Bluetooth så kan man säga till assistenten ganska mycket faktiskt. Prova så får ni se :)

Re: Whats App funkar ej med Android auto?

5
Classe skrev:Yes, WhatsApp and many others (Hangouts, Android Messages, Facebook Messenger, etc.) support Android Auto but you won't see any app icon for these. Messaging is all done through voice command, so you should get a notification if you receive a WA message that you can reply to by tapping on the notification, or you can say "Send a WhatsApp message to <contact name>".
Tack!

Re: Whats App funkar ej med Android auto?

6
DeaL skrev:Har ni röststyrning i era bilar med?
Jag har inte en Kia men jag har en knapp på ratten som väcker min Google assistent när man trycker på den och den är ganska så bra på att förstå vad man vill.
Har inte provat så mycket Android auto men när jag kör telefonen med Bluetooth så kan man säga till assistenten ganska mycket faktiskt. Prova så får ni se :)
Jo den e kanon assistenten när man kör Android auto. Synd att inte Kias kunde funka mer utförligt.
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"