Annons
Annons

Re: Mobil

2
Nej vad jag vet går det inte ö.h.t. med Bluetooth, endast en enhet kan vara ihop-parad åt gången.
Därför har man en prio-ordning i Bluetooth-menyn så att om båda telefonerna som är parade med bilen, befinner sig i bilen samtidigt, så ansluts den med högre prio.

Re: Mobil

3
Men såg vid senaste uppdateringen att man kunde lägga till ytterligare telefon, där kan man välja Blåtand eller endast handsfree. Borde det inte fungera med en blåtandsanslutning, samt en extra med endast handsfree isf.

Re: Mobil

4
Jag tror att du blandar ihop termer här.
Handsfree går via Blåtand.
Bara "Blåtand" är inte ett val, det är ett överförningsprotokoll.

Via Blåtand kan du alltså välja om du enbart vill koppla ihop bilen med mobilens media (dvs använda mobilen som en mp3-spelare) eller om du även vill koppla ihop bilen med mobilens telefoni-del (inkl sms och kontaktbok, om du ger den rättigheter).
Båda dessa sätt överförs via Blåtand.
Jag tror inte att Kia har lagt pengar på att installera *två* Blåtands-enheter i bilen. Sålunda kan bara *en* mobil vara kopplad till bilen åt gången.

För att ytterligare en mobil ska kunna anslutas samtidigt tror jag nämligen att det behövs en Blåtandsenhet (ett chip) till, och en Blåtandsantenn till (jag har för mig att två enheter inte kan använda samma antenn samtidigt).
Skriv svar

Återgå till "Niro"