Annons
Annons

Re: Kia Niro Hybrid 2020

22
Gsigfrid skrev:Finns det någon som har exempel på bakåtvända barnstolar som fungerar i en KIA NIRO ?
Vi hade en Britax bakåtvänd som vi använde i gamla bilen (Skoda Superb kombi). Den använde vi i 1 dag i Kia Niro tills vi bytte till en frammåtvänd (bytte för att sonen börjar bli för lång och då tänkte vi "Ny bil, Ny barnstol").
Men den bakåtvända funkar bra i Niron också.
Det är ju väldigt bra benutrymme på bilarna så jag skulle tro att man kan välja i princip vilken barnstol man vill.

Åk till en butik som säljer barnstolar och be att få testa dem i bilen innan ni eventuellt köper. De allra flesta butiker brukar erbjuda den tjänsten. Vi gjorde så med både babyskydd, barnstol och nu bältesstolen.

Re: Kia Niro Hybrid 2020

23
adress skrev:
Gabriel.L skrev:
adress skrev:Skillnad på utrustning - alt 2 mellan 2019 och 2020 ?
Någon som har koll på och kan lista några?
Har förstått att 2020;
Elektrisk P-broms
Dolda vinkel
Nyckelfritt
Större skärm
Larm
Nya lysen LED fram
Paddlar vid ratten ( vet inte riktigt vad dom styr)
Det är vad jag lyckats reda ut.
Något fel - och framförallt mer ?
Har bytt till 2020. Fick ett bud på mellanpris jag inte kunde motstå. Leveransen tog 3 dagar och regbevis kom på dag 5. Försäkringen är ju gratis ett par veckor. Sedan är det dags att återgå till den gamla. 10kr mer per månad kan man leva med.
Tycker den nya 2020 går lite mjukare. Märker inte skarvar och potthålen på samma sätt.
Idag bytte jag till friktionsdäck inför annalkande vinter.

Låter som samma saker jag sett som skiljer dem åt.
Jag har 2020 paket2.

Paddlarna är för att växla vid "sportläge" ("manuel"l växling).
Vid "Eco"-mode kan du med paddlarna välja hur mycket energi som skall gå till batteriet vid motorbromsning. Det finns 4steg (normal (0) samt lvl1-3). Ju högre lvl desto hårdare bromsar den ner när du släpper gaspedalen.
Kan vara trevligt vid branta backar, så kan du bromsa med paddlarna istället för pedalen, men jag har inte märkt någon större vinning med att använda padlarna.

Varför jag tog paket 2 istället för 1 var främst för p-bromsen. Det är skönt att ha elektrisk istället för en pedal som sitter ivägen. Sedan att man fick "döda vinkel", större skärm, LED och nyckelfritt är ett stort plus!
Då har vi nog rätt båda två vad gäller utrustningen. Allt det som ”kommer extra” på 2020 hade jag velat ha redan på min 2019. Frågan är om man skall göra ett byte till 2020. Alltid en fråga om mellanskillnad i reda pengar. Vinterdäck mattor osv passar ju även till 2020.
Undrar vad ”extrautrustningen” skulle kosta i reda pengar......
Första Hybrid - men inte sista :clap:

Re: Kia Niro Hybrid 2020

24
Vet någon hur det här med "tillbehör" fungerar?
Jag tog broschyren för Niro Hybrid 2020 hos bilhandlaren och där finns några sidor som handlade om tillval.
Bl.a. listas som första tillval, på en hel sida för sig, JBL's ljudsystem med 8-högtalare.

Dock så finns ju (väl?) bara två fasta paket att beställa i Sverige, och inget av dem innehåller JBL-systemet. :-/
Så hur är det tänkt att man ska kunna få detta tillval?

(beställer man i UK så får man t.ex. JBL-systemet och 18" fälgar, etc, så det är olika paket i olika länder)
Skriv svar

Återgå till "Niro"