Annons

Re: Kortare vibrationer vid acceleration

21
Har en Niro hybrid, parkerar på vån 7-9. Så kör varje dag i låga hastigheter mellan våningsplanen. Bilen vibrerar/hackar så gott som varje dag. Men jag har vant mig vid det. Precis som att jag vant mig vid att bilen låter konstigt när den bromsar. Trodde första året att jag kört för lite och försiktigt och att bromsarna skulle köras in. Men nu tänker jag att de borde gjort det nu. Hursomhaver, man kan inte få allt.
Annons

Re: Kortare vibrationer vid acceleration

22
xcardi skrev:Jag har också märkt av detta fenomen vid ett flertal tillfällen på senare tid. Framförallt vid acceleration från stillastående. Vid ett tillfälle kändes det som hjulen spann och den fick fäste i en snabb takt, hela bilen skakade. Jag kommer att ta kontakt med Hedins verkstad på Hisingen där jag brukar serva bilen och påtala problemet. Men felet är intermittent och vid försök att återskapa det lyckats inte alltid, kanske beror det på hur varm motorn är. Är nog inne på att det har med topp och insug att göra.
Hur har det gått för dig? Har du haft bilen inlämnad och har dom hittat nåt?

Re: Kortare vibrationer vid acceleration

23
Monterade en dragkrok på Unicar i Kungälv i förra veckan och passade på att fråga om fenomenet med ryckningar/darrningar från automatlådan. Dom servar en stor mängd Niro som går som taxibilar men hade inte hört några klagomål. Att byta ut toppen var också en nyhet för kundmottagaren, detta hade aldrig gjorts på deras verkstad. Jag provade ett tips jag läste om att köra lite tuffare med bilen en tid (accelerera och varva ur) och det verkade fungera. Jag fick också en nollställning av lådan i samband med verkstadsbesöket och peppar, peppar, har inte kännt av några konstigheter sedan dess.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Re: Kortare vibrationer vid acceleration

24
Hej, jag har samma problem. Började runt 1500 mil direkt efter service. Möjligt att det funnits där tidigare också men inte så tydligt. Som vissa skriver, i rondeller och när bilen precis växlat upp. Hade bilen tillbaka för kontroll men självklart så hände det inte just då när jag tog en runda med teknikern. Känns som att motorn "tappar luften" eller som när du råkat växla upp från 1:an till 4:an på en manuell bil. Samt vibrationer från under bilen.

Vore utomordentligt intressant om någon fått anledningen helt klarlagd samt fått det åtgärdat.
Skriv svar

Återgå till "Niro"