Annons

Re: Kör kia niro som taxi i Stockholm

51
Hurtche skrev:Precis gjort 4500 mil service och ryckigheten i vissa hastigheter kom tillbaka som ett brev på posten. Nu blir jag fundersam om dom lyckades återställa något i styrenheten så den tappade senaste uppdateringen?
Du rullar på ser jag :), själv har jag inte kommit upp i knapt 1800 mil och gjort en service.
Tycker också att den rycker mer och mer sedan jag gjort service, speciellt när den ska gå över till enbart eldrift.

Om jag inte missminner mig så när man gjort den uppdateringen som kom i Dec-16 så ska det inte gå att ångra den uppdaterinegn, så den bör väl ligga kvar i samma nivå som efter uppdateringen. Men som sagt jag är inte hundra på om det går att ångra uppdateringen.

F.ö. då, hur ligger den i bränsle nu när du kört så mycket, jämnfört med tidigare.
Har du märkt något annat som är bra eller dåligt efter dessa mil?
Niro 2023 PHEV 183HK :)
Annons

Re: Kör kia niro som taxi i Stockholm

52
Jag har lämnat meddelande så verkstaden skall återkomma. I övrigt är jag supernöjd. Vissa sträckor trycker jag ner förbrukningen på 0.41 - 0.42 men då är man en tråkig gubbe på vägen. Förövrigt så såg jag vi bilägares långbilstest kia niro svischa fram på e4an . Ingen ekodrive där. Lite pinsamt när dom efterråt slår ner på förbrukningen. Har en toyota auris nu oxå, 2013, hybrid. Kan intyga att den är inte snålare än kian någon gång plus mycket tråkigare på alla sätt.

Re: Kör kia niro som taxi i Stockholm

53
Hurtche skrev:Förövrigt så såg jag vi bilägares långbilstest kia niro svischa fram på e4an . Ingen ekodrive där. Lite pinsamt när dom efterråt slår ner på förbrukningen.
Å andra sidan är det ju bra att dom testar bilarna under normala "Svenssonförhållanden".
Kia Ceed SW CRDI GT Line -16
Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI -14
Volkswagen Passat TDI 4-motion -08

Re: Kör kia niro som taxi i Stockholm

56
Hej. Lite uppdatering. 7500 mil snart. Inte så mycket nytt som Händer. Den rullar på 0.45 - 0.46 under sommaren i förbrukning. Tråkigt att inte motor utrymmen är täta. Fruktansvärt smutsigt under huven. Körde på ett rådjur för ett par veckor sedan. Fick en liten spricka i framskärm. Den adaptiva farthållare gav felmeddelande efteråt. Fungera inte alls. Felsökte lite själv under skärm. Visade sig att radarplattan lossnade från ett snäppfäste. Tryckte till den och nu fungerar allt som det ska igen. Dåliga halvljus när den var ny blev bättre med nya osram lampor. Men funderar på en led-uppdatering och även led-ram för helljus.

Re: Kör kia niro som taxi i Stockholm

60
PatricF skrev:
Hurtche skrev:Den adaptiva farthållare gav felmeddelande efteråt. Fungera inte alls. Felsökte lite själv under skärm. Visade sig att radarplattan lossnade från ett snäppfäste. Tryckte till den och nu fungerar allt som det ska igen.
Menar du inne i den svarta lådan eller själva lådan?
Såg inte så tydligt. Men alltså det man kommer åt med flinka fingrar genom plastkärmen under registreringsskylt.

Återgå till "Niro"